Vraag

ik ben denk ik depressief

  • 6 February 2023
  • 3 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

heeft iemand ervaring? ik wil mezelf niet pijn doen ofzo maar ik ben heel erg afwezig en heb geen plezier meer in dingen. Ik heb ook niet echt iets waardoor het komt ofzo, alsof het uit het niets komt


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Wat vervelend :(

Erover praten kan opluchten. Misschien kan je het er eens over hebben met iemand in je omgeving zoals je ouders, vrienden, familie, mentor, etc. Of je kan bellen/chatten met de Kindertelefoon. Nummer: 0800-0432

 

Reputatie 2
Badge

Hoi, ik ben zelf depressief. Er is natuurlijk een kans dat je een depressie voelt komen. Probeer er zo snel mogelijk met familie over te praten of iemand anders. Dat kan al opluchten, of ga naar de huisarts en die kan jou ook verder helpen

 

Succes !

Lieffs❤️

Badge

heyy,

ik ben zelf depresief, ik was laat met hulp vragen, nu zit ik er heel diep in  en duurt het lang voor dat ik me weer fijner voel. vraag aljebieft snel hulp, dan ben je er snel vanaf.

je hoeft niet aan je ouders te vertellen, je kan ook aan je mentor, een vriend of de huisarts of een ander famillie lid.  praat er over, dat lucht altijd op.

bij mij kwam het ook uit het niets, dat is bij de meeste mensen ook zo.

het is ook erfelijk, als je ouders of je opa of oma depresief zijn (geweest) is er een grotere kans dat jij dat ook wordt of miss al bent.

op google zijn vragenlijsten, die kan je invullen en daar komt dan uit of je depri bent.

je hoeft jezelf niet perse pijn te (willen) doen om depresief te zijn. 

Groetjes❤

Reageer