Vraag

ik ben bang voor de PVV

  • 9 December 2023
  • 9 reacties
  • 132 Bekeken

Reputatie 4
Badge

Dus, ik heb de laatste tijd YouTube gekeken en ik zag een video over Geert Wilders, en hoe meer ik keek, hoe banger ik werd. Hij is zo anti-Islam en anti-Marokkanen, beide dingen ben ik. En hij wil grenzen sluiten en immigratie stoppen en hij lijkt te winnen, ik ben bang dat hij premier wordt en ik niet naar Nederland kan gaan en daar wonen.
 

Please help :(


9 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Als je in Nedeland woont en gewoon een goede burger bent kan hij niets doen. Hij kan toch niet zomaar onschuldige mensen wegsturen?

niet aantrekken aan wilders pvv

 

Reputatie 7
Badge +11

Hij kan weinig doen, want de meerderheid van de Tweede Kamer moet het eens zijn, en dat gebeurt niet zomaar.

 

Liefs,

      M.

Reputatie 5
Badge +1

Maar je woont dus nog niet in Nederland?

Reputatie 7
Badge +17

Ja, Geert is idd zwaar anti-islam. Toch hoeft niemand bang voor hem te zijn. De meeste van zijn plannen zoals de grenzen sluiten en een migratiestop zijn helemaal niet uitvoerbaar.

Reputatie 7
Badge +18

Geert Wilders roept van alles, maar vergeet dat hij nooit alles alleen kan beslissen. Hij gebruikt de haat gevoelens van een groep mensen om stemmen te krijgen, terwijl hij best weet dat wat hij zegt toch nooit waarheid wordt (gelukkig maar).  Hij moet meerderheden zoeken en  vrijwel alle andere partijen denken over dingen als vrijheid van religie en discriminatie heel anders dan hij, Bovendien moet ook hij zich aan de grondwet houden. En aan Europese verdragen. En de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Hij doet net of Nederland daar zomaar vanaf kan, maar dat is niet waar.  En troost je, 75 % van ons parlement is het op dit punt niet met hem eens. Dus al die gekkigheid van hem komt nooit in uitvoering. Het is allemaal gekakel om stemmen te winnen en populair te doen bij  dat deel van de mensen dat van dit soort praatjes houd. En dat is gelukkig geen meerderheid, hoewel helaas nog steeds wel te veel wat mij betreft.

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 3
Badge

Hoi, 

Wilders zegt heel veel, maar veel van die dingen gaan niet gebeuren. Er zijn 150 zetels in de 2e kamer (correct me if I’m wrong), en als hij iets wil doen, moeten eerst 76 mensen het eens zijn. Dan gaat het naar de 1e kamer en die moet het ook nog goedkeuren. Aldus kleine kans dat er iets gaat veranderen. Niks om je druk om te maken!

 

~ Berend 

Reputatie 4
Badge

Dank je allemaal :^) Het is geweldig dat ik nu weet dat hij niets kan. XP

 

Dank je allemaal opnieuw :)

Reputatie 7
Badge +9

Er zijn 150 zetels in de 2e kamer (correct me if I’m wrong)

ik dacht iets van 360 maar dat zijn zeker de dagen van het jaar😅

Reageer