Skip to main content

Hey allemaal!

Ik zal ff uitleggen wat mijn oude gedrag inhield:

Het begon ongeveer in de meivakantie 2023. Ik werd erg verslaafd aan mijn telefoon/laptop, begon 's nachts te gamen, door het slaap te kort kwam ik moeilijk uit bed, was erg asociaal en het enige wat ik deed was opstaan, naar school, thuiskomen, huiswerk en gaan "slapen". Ik kon er moeilijk mee stoppen. Maar ik zonderde me ook af van iedereen en deed niet mee met het gezin. In de zomervakantie leek het beter te gaan in Italië, maar zodra we terug waren, ging het weer even slecht. Ik was gestopt met stiekem gamen, maar het ging niet beter. Uiteindelijk moest ik op mijn verjaardag zelfs bloedprikken, maar daar kwam niks uit (kan je lezen in mijn oudste topic). Op de eerste maandag sprak ik af met mijn beste vriendin, en ging het opeens weer super met me. Waarschijnlijk kan ik gewoon niet goed omgaan met enorm veel vrije tijd, aka vakanties van 2+ weken.

Ik ben er bang voor dat ik weer terugval op mijn oude gedrag in de kerstvakantie. Ik merk dat het nu al langzaam gebeurt.

 

Iemand tips of opmerkingen?

In ieder geval bedankt voor het lezen!

 

Liefs,

        M.

Hey lieve @Natureflower ,

Ik herken het wel een beetje, wat voor mij wel hielp was gewoon even fietsen of soms wandelen. Of gewoon iets anders buiten huis doen wat je leuk vind.

 


Misschien schermtijd instellen? Of dat je telefoon/laptop na een bepaalde tijd Vergrendeld word?

Groetjes mij @Anoniemxv 


Hey, ik begrijp heel goed waar jij mee zit. Ik denk hier zelf ook vaak aan. Ik heb vorig jaar veel uitstelgedrag gehad met huiswerk en school en toen heb ik met mijzelf afgesproken dat ik dit jaar beter ging doen, maar ik ben er weer op teruggevallen. Ik ben zelf ook bang om dit in het nieuwe jaar weer te doen.

Mijn tips om minder snel terug te vallen en afgeleid te worden:

- Telefoon in de oplader doen als je gaat leren zodat deze wordt opgeladen en jij niet afgeleid wordt om hem te pakken.

- Telefoon app downloaden waarop je bepaalde apps om bv 16.00 afsluit om dan altijd om die tijd sws te leren. Dit helpt bij mij goed!

- Na 1 uur leren even afleiding zoeken door bv te gaan sporten of eten. Maar niet op een scherm gaan want dan kom je er moeilijk weer van af!!

- Je Telefoon altijd uitschakelen op een bepaalde tijd laat in de avond zodat je dan gewoon kapt!! Dit is moeilijk, je kan hem ook niet meenemen naar je kamer en er sws niet opgaan.

Ik wens je veel succes en heb vertrouwen erin dat jij jezelf kunt verbeteren. En natuurlijk mag je soms ook gewoon even gamen, maar let er op dat je dan ook gewoon kunt stoppen.

Liefs M


Goede reacties hierboven, ik hoop dat ik nog wat kan toevoegen. 

Je zei dat het beter ging nadat je je beste Vriendin had gezien. Misschien kun je deze vakantie vaak met haar afspreken/ logeren? En doordeweeks misschien ook als school weer begint. En sowieso vaker afspreken. Misschien kan je een soort/ hobby zoeken?

Liefs Julie ❤️


Bedankt voor de reacties!

Ik mag sowieso mijn telefoon en laptop niet op mijn kamer hebben en ik heb Family link. Die is verbonden met mijn moeders telefoon.

Ik ga deze vakantie naar mijn familie in Oostenrijk, tot 3 december, maar ik ga misschien al met mijn vriendin afspreken in het laatste weekend.

Over die hobby: we wonen best ver van elkaar af en we hebben allebei al scouting en een andere sport, dus dat kan ook niet. Maar ik ben wel van plan om een ov-pas te regelen zodat  ik met haar mee kan.

 

Liefs,

       M.


Hey! Goede tips hier! Ik hoop dat het je lukt. Je lijkt mij zeker iemand die dat kan en zich daar aan kan houden. Als je in je hoofd zet dat je je hier echt aan wilt houden gaat jou dat echt lukken! Succes! 😘

Liefs Tover xxx


Hoi hoi lieve @Natureflower , ik ben net als @Tover01  er van overtuigd dat jij dit kunt! Wees soms maar even streng voor jezelf, en soms ook gewoon niet. Als je de adviezen hier volgt twijfel ik er niet aan dat je niet terug valt en dat je dan heel tevreden terug kijkt. Ik vind het trouwens knap dat je dit zelf zo inziet. Dat is al heel goed!  Gaat je lukken!!  Fijne dagen !

Groetjes liefs Tartan X


Reageer