Skip to main content

Ik ben bang om ouder te worden niet perse door de dood, maar ik heb geen zin om het leven serieus te nemen. Ik ben 15 en probeer alles op een gekke manier te doen om het voor mij en hopelijk andere leuk te maken. Docenten vinden het niet leuk maar mijn klasgenoten verder wel. Maar verder wil ik later kinderen hebben en heb het gevoel dat ik dat dan niet goed zou kunnen, omdat ik het misschien niet serieus ga nemen.

hoiii,

Goed dat je dit deelt en hierover praat!

Ik denk dat dit komt door je puberteit. Het zal over enkele jaren vast beter gaan, en dan zal je je vast wat anders gaan gedragen. Het is juist goed dat je het leven niet zo serieus neemt, je bent nog hartstikke jong! Ga eerst maar van het leven genieten;)

Maar als ik 1 tip mag geven: blijf wel echt jezelf. Ga niet irritant zijn omdat je klasgenoten het grappig vinden of whatever. Echt meid, je kunt beter gewoon jezelf blijven!

sterkte, en veel suc6!

groetjes,

#chocolatelover

Je hoeft je geen zorgen te maken.  Je verandert vast nog heel veel en waarschijnlijk neem je het leven vast serieus genoeg.

succes I guess

Maar t is niet in de puberteit begonnen ik wilde zelfs al geen tien worden omdat ik daar al dacht dat ik t serieus moest nemen. 

en ik ben een jongen

Hey Anonielsje,

Het gaat allemaal een beetje vanzelf. Misschien wil je het nu nog niet serieus nemen, maar zoals It’s me again al zei, je verandert waarschijnlijk nog heel veel. En als je toch niet wordt zoals je nu wilt worden, dan is dat niet erg, want dan ben je er zo naartoe gegroeid.

Het komt dus uiteindelijk allemaal goed!

Groetjes iemand.

Ik mag hopen dat t goed komt hoe ik het zou willen

Reageer