Skip to main content

Heee, Vinera hiero! 
Ik ben dus 12, en ik ga binnenkort afscheid nemen van mijn klas, want ik ga dus naar de middelbare, daarover niks ernstigs heb al school gekozen enzo. Maar ik heb het gevoel alsof er een stukje van me weg gaat wanneer we allemaal naar de middelbare gaan, we zitten toch echt al heeel erg lang bij elkaar in de klas, maar zoals vandaag ging het niet zo goed, wij hebben namelijk een meester en nog een meester, ik zal ze even Koen en Thijs noemen.

bij meester Koen gaat het altijd echt heel goed, maar hij was een tijd weg want hij kreeg baby en was dingen niet helemaal goed gegaan. Toen kregen we allemaal stagiairs enzovoort. Eentje hadden we en ging niet heel goed. Onze klas kan namelijk niet tegen nieuwe meesters enzo (vooral de jongens) dan gaat alles mis. Alles is een chaos en ze praten door elkaar. Ook zo bij onze tweede meester, die is er nu voor het rest van het jaar. Fijn natuurlijk… maar hij stuurt kinderen gewoon nooit de klas uit. Terwijl dat wel beter is, zo verder nog dingen.. vandaag ging het best slecht dus. Daarom ben ik blij dat we naar de middelbare gaan, ben ik van hun af… maar dan nog het afscheid, we hadden vandaag schoolfotos en we hadden de afscheid foto gemaakt en toen ging ik beseffen dat het bijna het einde is van het schooljaar, duurt nog wel ff maar komt eraan, we gaan gauw laatste memories maken door kamp, musical en Walibi!! Iemand tips hoe je in vredesnaam afscheid neemt!? Byee!! Liefs E

Heyy @Vinera 

Gewoon proberen te genieten van de laatste momentjes zeker met de mensen waar je closer mee bent dit was voor mij niet zo'n groot probleem vanwege een paar dingen maar geniet van de pauzes geniet van het oefenen van de musical en geniet vooral van de laatste momentjes en maak je geen zorgen over de middelbare het komt wel goed 

Groetjes @Kath 


Hoi, @Kath  geeft al het goede advies! En, doe ook lekker wat je gevoel zegt. Dus als je iemand een hug wilt geven of iets liefs wilt zeggen, gewoon doen! Dat is helemaal prima bij een afscheid.  En dus ook als je een beetje moet huilen. Niks ergs aan.  Je brugklas jaar wordt vast leuk, en ik denk ook wel iets minder rumoerig en geen zorgen over jongens die druk doen want daar zijn ze op die nieuwe school wel op voorbereid 😉 was bij mij ook zo. Komt vast goed en geniet er ook van !

Groetjes liefs Tartan X


Heee, Vinera hiero! 
Ik ben dus 12, en ik ga binnenkort afscheid nemen van mijn klas, want ik ga dus naar de middelbare, daarover niks ernstigs heb al school gekozen enzo. Maar ik heb het gevoel alsof er een stukje van me weg gaat wanneer we allemaal naar de middelbare gaan, we zitten toch echt al heeel erg lang bij elkaar in de klas, maar zoals vandaag ging het niet zo goed, wij hebben namelijk een meester en nog een meester, ik zal ze even Koen en Thijs noemen.

bij meester Koen gaat het altijd echt heel goed, maar hij was een tijd weg want hij kreeg baby en was dingen niet helemaal goed gegaan. Toen kregen we allemaal stagiairs enzovoort. Eentje hadden we en ging niet heel goed. Onze klas kan namelijk niet tegen nieuwe meesters enzo (vooral de jongens) dan gaat alles mis. Alles is een chaos en ze praten door elkaar. Ook zo bij onze tweede meester, die is er nu voor het rest van het jaar. Fijn natuurlijk… maar hij stuurt kinderen gewoon nooit de klas uit. Terwijl dat wel beter is, zo verder nog dingen.. vandaag ging het best slecht dus. Daarom ben ik blij dat we naar de middelbare gaan, ben ik van hun af… maar dan nog het afscheid, we hadden vandaag schoolfotos en we hadden de afscheid foto gemaakt en toen ging ik beseffen dat het bijna het einde is van het schooljaar, duurt nog wel ff maar komt eraan, we gaan gauw laatste memories maken door kamp, musical en Walibi!! Iemand tips hoe je in vredesnaam afscheid neemt!? Byee!! Liefs E

Hoi, 

Ik ben EmmakokfanEva. Ik zit nu in de tweede van de middelbare. Ik heb wel wat tips voor je.

Tip 1: Maak nog leuke momenten met de kinderen die nu nog bij jou zitten.

Tip 2: Het is niet erg als er niet veel kinderen naar jouw middelbare school gaan.

Dan wat tips voor de brugklas,

Tip 1: Wees jezelf, ga je niet anders voordoen want dat vinden mensen niet prettig en is voor jezelf niet prettig.

Tip 2: Kies vrienden op basis van op je jezelf bij hun kan zijn en of ze jou respecteren zoals je bent. En niet omdat ze bijvoorbeeld populair zijn.

Tip 3: Leer en maak huiswerk en Wees beleefd naar docenten.

Ik heb zelf in de eerste gehad dat ik vriendinnen had die mij niet respecteerde en dat vond ik niet fijn. Dat had ik aangegeven bij hun rond het einde van de brugklas.  Toen kwam er wel een hele ruzie, maar ik ben nu wel echte vriendinnen tegengekomen die mij wel respecteren. Ze zijn dan misschien niet populair en ik ook niet maar dat maakt ons niet uit. Belangrijkste is dat je jezelf kan zijn en respect.

 

Groetjes,

EmmakokfanEva.


heyy

Ik had dat ook! Op dat moment is het erg raar om je te beseffen dat je bijna afscheid moet nemen. Zelf zie ik bijna al mijn klasgenoten nog wel eens. Een voordeel is dat je na groep 8 alleen nog maar met de kinderen om te gaan met wie je wil. Je zit niet meer verplicht bij elkaar in de klas. En wees vooral jezelf, dan vinden mensen je het leukst!

succes!


@EmmakokfanEva, dank voor de tips! Gaat zeker helpen!! ⭐️ en @123ijsbeer fijn!


Reageer