Ik ben bang dat ik uit huis word geplaatst

  • 15 August 2019
  • 15 reacties
  • 317 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke dit is mijn verhaal over wat ik afgelopen maanden heb meegemaakt.

ik zat vroeger op awel ( Belgische kindertelefoon) en daar staan veel zelfmoord berichten op.
ik wil dat een niemand sterft aan zelfmoord dus ik schreef onder een bericht mijn Snapchat naam.
Het meisje noem ik nu even Sam.
Sam had haar vader vroeg verloren. Haar vader had zelfmoord gepleegd omdat Sam en haar broer naar het politie bureau zijn gegaan omdat ze mishandeld werden.
Sam heeft ook autisme en dyslexie.
Ik heb vanaf 28 februari met haar gesproken maar op een dag zei ze “ vandaag ga ik naar de trein” ik wilde het niet maar ze heeft zo een negatieve gedachten dat daar niet op in te spreken valt. Dus ik betrok een andere vriendin die vroeger ook zelfmoord gedachten had. We spraken de hele avond met haar. Toen hadden we een paar dagen niks van haar gehoord. OKE MENSEN VANAF NU GAAT HET VERHAAL VERDER WAT ZIJ VERZONNEN HEEFT DIT IS NIET ECHT GEBEURT. Dus er had iemand een bericht gestuurd die persoon zei dat hij de broer van Sam was. Sam lag zogezegd in coma.
Die jongen wilde ook zelfmoord plegen omdat zijn zus zogezegd in coma lag.
Ik heb me daardoor heel slecht gevoeld omdat ik dacht dat het echt was. Die jongen vroeg of ik iemand vertrouwde op school. Ik zei ja en ik zei de naam. Maar ik heb al van mezelf een heel laag zelfbeeld en durfde niet te vragen of die leerkracht even wilde luisteren. Hij had langs Facebook tegen die leerkracht het hele neppe verhaal uitgelegd. De docent zei dat als ze me zou tegen komen ze me zou aanspreken. Dit alles gebeurde in het weekend. Ik wist dat de leerkracht mij zou aanspreken. Die maandag middag stond de docent voor me en vroeg of ik mee wilde komen. Ik heb haar alles uitgelegd.
Op een dag stuurde die jongen de broer van Sam ook zelfmoord bericht naar die docent. De docent was helemaal over haar toeren en ging naar leerlingbegeleiding om te vragen wat ze moest doen. Ze heeft toen een pv neergelegd tegen Sam. Ik dacht dus dat ze nog altijd in coma lag. Het bleek dat ze coma allemaal verzonnen was. Ik had toen tijdelijk het contact verbroken met Sam. Nu heb ik een paar weken geleden terug contact gezocht. Ze heeft door het l gerecht een psygoloog aangewezen gelegen die haar opserveerde. Ik moest
niet naar de psygoloog ofzo maar heb 2 weken geleden een brief gelegen van het gerecht. Daarin staat dat ik opgroei in een problematische opvoedings situatie. Ik heb alles uitgelegd aan mijn ouders. Mijn papa zegt nu dat het kan zijn dat ze me tijdelijk ergens anders steken bij een ander gezin. MAAR IK WIL DAT NIET. IK MOET NIG MET DIE MENSEN GAAN PRATEN MAAR IK WIL NIET BIJ MIJN OUDERS WEG.

Groetjes misschien kunnen jullie helpen

15 reacties

Hoi

Je stond klaar voor Sam, bood haar steun, en kwam door een leugen die ze ophing in een erg lastige situatie terecht. School werd betrokken, de rechtbank kwam erbij, en Sam werd een psycholoog toegewezen. Deze situatie lag je zwaar, en momenteel bestaat ook nog eens de mogelijkheid dat je tijdelijk bij een ander gezin zal verblijven.

Wat een zware situatie met Sam. Ik kan me voorstellen dat dit erg zwaar op je woog. Heb je nu en dan nog contact met Sam?

De kans bestaat dat je tijdelijk bij een ander gezin wordt ondergebracht, terwijl je bij je ouders zou willen blijven. Mag ik vragen wat de motieven van de rechter waren om je tijdelijk ergens anders te laten wonen? Het lijkt me verstandig om de vragen waar je mee zit, te bespreken bij het komende gesprek dat je noemde.

Word je momenteel begeleid? Je hebt het niet gemakkelijk gehad, en het lijkt me aangewezen dat je bij iemand terecht kan. Praat je weleens met een vriend of familielid? Het is alvast heel verstandig dat je hier je verhaal deelde. Ik hoop dat dat opluchtte. Moest je de situatie graag anoniem bespreken, kan je terecht bij de Kindertelefoon.

Groetjes
Kenshin
Hey
dankje om te antwoorden ik ga nog een gespreken voeren met de aangestelde persoon voor dit onderzoek maar ik wil niet ergens anders naartoe.

ik heb al veel meegemaakt en ik krijg stress want ik ga ongeveer een Dell van mijn leven uitleggen aan iemand die ik niet eens ken

groetjes
Geef in de gesprekken gerust aan wat je wel en niet ziet zitten. Praten met iemand die je niet goed kent kan inderdaad eng zijn, maar misschien helpt de gedachte dat de persoon die jij in vertrouwen neemt, wel vaker soortgelijke verhalen hoort. Ik vermoed dat je met iemand zal praten die opgeleid is om te luisteren en zich in te leven in wat er in je omgaat, en op die manier zou het weleens kunnen dat je terecht komt bij iemand waar je je oprecht goed bij voelt. Heb je de persoon waarmee je zal praten al eens ontmoet?

Gr. Kenshin
Hoi
Wat een nare siruatie en wat vervelemd dat sam met een leugen kwam waardoor jij je slecht voelde.
Wat vinden je ouders ervan dat je misschien het huis uit moet?
Misschien als jij en je ouders duidelijk maken dat het bij jullie thuis goed gaat en dat je je veilig voelt thuis dat ze je dan thuis laten wonen.
Wanneer krijg je te horen of je weg moet bij je ouders?


Liefs Lexy
Geef in de gesprekken gerust aan wat je wel en niet ziet zitten. Praten met iemand die je niet goed kent kan inderdaad eng zijn, maar misschien helpt de gedachte dat de persoon die jij in vertrouwen neemt, wel vaker soortgelijke verhalen hoort. Ik vermoed dat je met iemand zal praten die opgeleid is om te luisteren en zich in te leven in wat er in je omgaat, en op die manier zou het weleens kunnen dat je terecht komt bij iemand waar je je oprecht goed bij voelt. Heb je de persoon waarmee je zal praten al eens ontmoet?

Gr. Kenshin


Hey ik heb die persoon nog nooit gezien
ik heb er veel stress door ik weet dat die mensen zijn opgeleid maar ik praat liever met die docent over dat soort dingen

ik onthoud ook dingen van vroeger, Dongen die andere mensen niet meer weten.
Dus als ik iets zeg en niemand herinnerd zich dat gaan ze zeggen dat ik lieg. Ik onthoud alle kleine dingen.
Dus moet ik dat eerst zeggen ofzo?
Hoi
Wat een nare siruatie en wat vervelemd dat sam met een leugen kwam waardoor jij je slecht voelde.
Wat vinden je ouders ervan dat je misschien het huis uit moet?
Misschien als jij en je ouders duidelijk maken dat het bij jullie thuis goed gaat en dat je je veilig voelt thuis dat ze je dan thuis laten wonen.
Wanneer krijg je te horen of je weg moet bij je ouders?


Liefs Lexy

Ik moet dat gesprek nog gaan voeren maar als ze merken dat er iets niet goed gaat thuis dan kan het zijn dat ze me ergens anders heen sturen en dat wil ik niet.
Dat je met een opgeleid iemand zal praten, hoeft niet uit te sluiten dat je bij die docent terecht kan. Je kan gerust naar die docent voor grote en kleine dingen; ook de dingen waarvan je vermoedt dat anderen ze inmiddels vergeten zijn.

Als jij in het gesprek in verband met de eventuele uithuisplaatsing eerlijk en oprecht aangeeft hoe het er thuis aan toe gaat, vermoed ik dat er naar de beste oplossing voor je gezocht zal worden. Geef gerust aan dat een uithuisplaatsing niet iets is waar je naar uitkijkt, zodat daar rekening mee gehouden kan worden.

Gr. Kenshin
Dankje

maar mijn papa zegt dat het de schuld is van de docent dat ik misschien word van huis tijdelijk gezegd. Maar ze heeft gegraai wat ze kon. Hij zit te zeggen door die d*mm* k*e kan het zijn dag ik uit huis redelijk word gezet.

ik weet niet echt wat ik daarmee moet doen
Het zou kunnen dat die docent haar zorgen in verband met jouw thuissituatie deelde met de leerlingenbegeleiding. Dat is de plicht van die docent; ze hoort een melding te maken wanneer ze zich zorgen maakt om een leerling. Echter kan je vader dit zien als de oorzaak van je eventuele uithuisplaatsing, waardoor hij erg boos is op die docent.

Denk je dat je weet wat die docent zorgen bezorgde? Heb je bijvoorbeeld iets onrustwekkend verteld over hoe het er thuis aan toe ging?

Gr. Kenshin
Nee ik heb gewoon alles van vroeger vertelt maar papa denkt dat die pv komt omdat ik iets onrustwekkende heb gezegd maar die pv komt eigenlijk door dat meisje.

Het is moeilijk om dat uit te leggen aan mijn vader.
Ik heb gewoon alles gezegd van vroeger.
Ik heb gezegd hoe ik me voelde thuis maar ik leef zo al 10 jaar dus ik vind niks onrustwekkend.
Misschien helpt het om aan te geven dat je vader erg overstuur is door dat pv. Iemand zou je vader uit kunnen leggen waar het pv op slaat. Wie weet wordt je vader rustiger, als hij op de hoogte wordt gebracht van wat er speelt.

'Ik heb gezegd hoe ik me voelde thuis maar ik leef zo al 10 jaar dus ik vind niks onrustwekkend.'
Ook als je aan een situatie gewend bent, kan dit een onrustwekkende situatie zijn. Schrok die docent, toen je vertelde over hoe het er thuis aan toe ging?

Gr. Kenshin
ik weet het niet. Ik heb veel meegemaakt en mijn papa zegt zijn mening over mensen heel vaak en die zijn negatief. Dus zei Ik daarbij dat ik die dingen ga geloven. Ik weet niet of dat onrustwekkend is. Ik heb ook grootouders die 100 duizend euro van mijn vader en moeder hebben afgetroggeld .
Mijn mama zegt allleen slechte dingen over mijn vader.
Ik bedoel ik vind het vervelend maar ik zou niet zeggen dat het een problematische opvoedings situatie is

groetjes
'Ik bedoel ik vind het vervelend maar ik zou niet zeggen dat het een problematische opvoedings situatie is'
Geef dat gerust aan in het gesprek. Hoe beter er geweten is wat er in je omgaat, hoe doeltreffender er naar een oplossing voor deze situatie gezocht kan worden.

Gr. Kenshin
Dat weet ik maar ik ben het normaal geworden en misschien noemen andere mensen dat problematisch

ik weet het allemaal niet meer

door die dingen gaan mensen anders naar le kijken en gaan ze de heletijd rond me hangen ik bedoel voor mij zijn die situatie makkelijk maar voor andere nie.

aangepast door de Kindertelefoon ivm duidelijkheid
Wat jij gewoon bent, kunnen anderen inderdaad als schokkend ervaren. Daarom kan het nuttig zijn om te praten, zodat je de grenzen van anderen leert kennen. Iemand die van buitenaf naar jouw situatie kijkt, zou je een andere kijk kunnen bieden op wat er speelt. Dat kan eventueel anoniem door bijvoorbeeld contact op te nemen met de Kindertelefoon.

Gr. Kenshin

aangepast door de Kindertelefoon ivm duidelijkheid

Reageer