Skip to main content
Vraag

Ik ben bang dat ik ooit een boyfriend krijg dat ik jaloers zou zijn omdat mannen gemiddeld sterker zijn

• April 13, 2025
  • 1 reactie
  • 22 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Zoals de titel zegt ik ben heel jaloers op mannen en hun gave om sterker te worden. Ik heb alle reacties onder mijn posts al gelezen. Danku iedereen die mij probeert te helpen. Maar ik blijf jaloers ook als er mensen mij blijven helpen. Hoe kan je van jaloezie af geraken? 

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hoi ​@Flamingodingo,

Jaloezie over iets wat anderen lijken te hebben, zoals mannen die makkelijker sterker worden, is heel begrijpelijk en menselijk. Het is belangrijk om dit gevoel eerst te accepteren in plaats van jezelf er boos om te maken. Probeer minder te vergelijken met anderen en meer te focussen op jouw eigen prestaties en successen, hoe klein ook. Kijk naar wat jij wél kunt beïnvloeden, zoals je training of aanpak, en richt je op kleine stapjes vooruitgang. Praat erover met iemand die je vertrouwt, want het delen van je gevoel maakt het vaak minder zwaar. Wees daarnaast ook lief voor jezelf: anderen hebben vaak hun eigen struggles die je niet ziet. Het is misschien niet realistisch om jaloezie helemaal kwijt te raken, maar met tijd en oefening kun je het wel minder heftig maken en meer rust vinden.

xx liefs Wolf 🐺