Ik ben bang dat ik mensen dood

  • 28 November 2021
  • 1 reactie
  • 83 Bekeken

Badge

De laatste tijd ben ik veel aan het nadenken dat ik mensen waar ik veel van hou pijn doe of dood maak. Hierbij stel ik mezelf vaak scenario’s voor waar ik zelf van schrik. Bijvoorbeeld dat ik mijn eigen ouders op een gewelddadige manier omleg zonder dat zelf te willen of door te hebben. Ik wil dit helemaal niet doen! Het voelt alsof ik een duiveltje in mijn hoofd heb die deze dingen tegen mij zegt. Ben ik psychisch gestoord?

Ik heb een tijdje op het internet gezocht naar wat het mogelijk kan zijn, dit blijken symptonen van OCD (Obsessive–compulsive disorder) te zijn. Ik heb hier veel last van. Is er iemand die hier ook moeite mee heeft? Ik zou graag willen praten met mensen die dezelfde gedachtes/gevoelens hebben en soms onnodige gewelddadige gedachtes hebben. Ik zou het graag willen weten, bedankt voor het lezen!

 


1 reactie

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,

Anne

De Kindertelefoon

Reageer