Skip to main content
Vraag

ik ben bang

• October 6, 2025
  • 6 reacties
  • 56 Bekeken

S4GEEE
Forum|alt.badge.img+1

heyy 

ik heb echt advies nodig, want ik word echt bang van mezelf en hoe het met me gaat. ik heb 3 weken geleden een zelfmoord poging gedaan omdat het me niet meer lukte. ik ben nu ongeveer een jaar depressief en ik heb nu therapie maar ik voel me ontzettend slecht. ik ben bang dat ik weer een poging ga doen, ookal wil ik dat niet want ik weet dat ik mijn vrienden, familie en partner niet kan achterlaten. ik wil niet bellen met 113, want ik vind dat heel eng. chatten met 113 heb ik al een keer gedaan, maar dat vond ik zelf geen fijne ervaring en dat wil ik ook niet meer doen. het voelt alsof ik niet de hulp krijg die ik nodig heb, en het is echt heel kut. ik ben bang, en ik heb vaker en vaker paniekaanvallen. mijn beste vriendin strugglet ook en zegt dat als haar favoriete zanger ooit dood gaat zij iets gaat doen. en dan denk ik van wat als hij dood gaat? dan zit ik hier. en dan gaat het nog veel slechter met me en dat kan ik gewoon niet aan. ik heb dit haar niet verteld maar laatst kreeg is zo'n erge paniekaanval van hoeveel paniek ze me gaf dat ik flauwviel. ik ben bang voor alles en alles word erger en erger. ik maak me zorgen om iedereen, en het werkt niet mee. maar ik wil ze echt niet kwijtraken. maar ik leef nu alleen nog voor de mensen die van me houden. ik leef niet meer voor de lol en ik leef niet meer voor mezelf. wat moet ik met alles aan..

6 reacties

anoniempje1578
Forum|alt.badge.img+3

Jeetje! Hmm… Latsige situatie….

Probeer sws eerst rustig te worden als je zelfmoord wilt plegen. En daarna denken van: “zou ik het wel doen? Laat ik deze mensen echt achter?!”

En daarna verder te kijken!!

En ik sta naast je! Ken je uiteraard niet. Maar ik heb ook ontzettend veel meegemaakt in mijn leven en ik heb het ook niet altijd makkelijk maar ik ben nog nooit tot zelfmoord pogingen gekomen alleen het willen… maar niet het doen.

STERKTE!! En laat me weten hoe je verder gaat!!!

XoXo ~K

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 6, 2025

So, umm. Ik weet niet echt wat te zeggen hierop. Besef gewoon dat wij als forum zijnde er altijd voor je zijn en dat er nog zoveel mooie herrineringen in de toekomst zijn om gemaakt te worden. Alles is er met een doel, dus jij ook. En als je dan jezelf vermoord voor je dat doel bereikt is dat sonde. En als je ooit iets nodig hebt van ons, gewoon vragen.

• October 6, 2025

hey ​@S4GEEE 

ik kan jou vertellen dat ik vroeger ook aan selfharm en ook 1 zelfmoord poging en veel te veel "slechte” gedachtes erover achter de rug heb.

ik kan jou ook vertellen dat die pijn echt vreselijk is om te voelen. maar ook dat je je niet moet toegeven aan die gedachtes. het leven is kort. maar maak het alsjeblieft niet korter. op een dag word het beter. eerst heel langzaam en dan sneller.

echt heel jammer dat je het gesprek met 113 niet fijn vond. ik heb ook wel eens met ze gepraat en ik kan wel ongeveer snappen wat je bedoeld. het voelt gewoon een beetje onpersoonlijk en die mensen doen eigenlijk ook maar hun werk.

ik snap dat het misschien als een rot advies kan overkomen en dat je het waarschijnlijk ook niet gaat doen. maar als ik jou was zou ik me een beetje wegtrekken van die vriend. (ik had vroeger ook zulke vrienden en door hun duurde mijn tijd van “selfdoubt” enzo echt veel langer.) misschien is het slim als jullie los van elkaar beter worden.

ik hoop echt dat je het vol blijft houden. niemand verdient de pijn waar jij doorheen moet komen. maar, je MOET er doorheen komen. voor je ouders. voor je vrienden. maar het meest voor jezelf. 

doe dingen waar jij blij van word en stop vooral niet met je verhaal delen op de KT. hier staan we allemaal aan jouw kant. 

super veel kusjes van mij en duizenden knuffels.

Ikweetgeennaam321
Forum|alt.badge.img+5

heyyy, ik snap echt hoe k*t je je voelt, ik herken het heel erg en ik zeg je 1 ding: ga alsjeblieft praten, maakt niet uit met wie. Zolang je maar iemand hebt die je begrijpt en luisterd, een schouder om op te huilen. hoe lastig het aan het begin ook is, uiteindelijk gaat het je echt helpen.

Successs

-Ikweetgeennaam321

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • October 6, 2025

Hoi ​@S4GEEE 

Wat je verteld over je situatie en gevoel, klinkt zwaar en ingewikkeld. Daarentegen horen we uit je verhaal ook, dat je enorm hard aan het vechten bent. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of chatten. Bij ons kan jij anoniem je verhaal delen en/of een van onze vrijwilligers kan met je meedenken over hoe jij je situatie iets kan veranderen.

Zoals je uit je bericht al liet klinken weet je, dat je ook voor hulp of ondersteuning contact kunt opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Bellen kan enorm beangstigend voelen, dat is ook niet een makkelijke stap. Wel kunnen we je vertellen dat daar getrainde vrijwilligers werken, die je niet zullen oordelen en graag luisteren.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je, dat praat over de zelfmoord gedachtes. Erover praten is een enorme overwinning, die ook laat zien dat je verandering wilt.

Veel sterkte!

Robin59 (De Kindertelefoon) 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 7, 2025

Ik snap dat je je heel bang voelt en dat je niet meer weet wat je moet doen. Als je zo bang bent dat je jezelf pijn gaat doen, dan moet je meteen iemand bellen die jou kan helpen, zoals 112. Je hoeft dit niet alleen te dragen. Je kan ook gewoon tegen een volwassene die je vertrouwt zeggen: “Ik voel me niet veilig met mezelf, wil je bij me blijven?” Dan hoef je het niet alleen te doen.

En als je bij de dokter of je therapie bent, kan je gewoon zeggen: “Het gaat slechter en ik ben bang dat ik mezelf pijn doe.” Dan weten ze dat je meer hulp nodig hebt. Het is niet stom of raar om dit te zeggen, juist heel dapper. Jij bent belangrijk, ook al voelt dat nu niet zo. 💙

xx liefs Wolf 🐺