Vraag

Ik ben altijd alleen

  • 9 February 2018
  • 2 reacties
  • 165 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik ben 14 jaar en in klas 3 van gymnasium TTO, en ik voel me eigenlijk overal alleen.

Ik ben, zoals sommigen dat zeggen, niet echt sociaal en heb moeite met vrienden maken. Op school kan ik me altijd goed concentreren en ik kan ook best goed hockeyen. Maar ik durf nooit echt voor mijn mening op te komen. Mijn 3 vriendinnen die ik echt heb, heb ik het nooit echt over dit soort dingen. Ik praat sowieso niet zo veel. Maar het voelt altijd alsof ik nergens bij pas. Iedereen van mijn leeftijd draagt make-up en mooie kleren, zijn met jongens bezig en gaan naar feestjes. Ik ben nooit echt zo’n persoon geweest, maar het voelt nu net of ik dat wel moet doen om er bij te horen.

Ik heb de laatste tijd ook de hele tijd ook de hele tijd ruzie met m’n ouder. Ze zeggen dat ik verslaafd ben aan Netflix en een puber ben. Ik kan op zich redelijk goed met m’n zus (17) overweg. Ik kan meestal wel met haar praten. Zij luistert naar me en is het vaak ook met mij eens. Ik luister ook naar haar problemen dus dat is wel fijn. Maar vandaag had ik een hele erge ruzie met haar, zij vindt blijkbaar ook dat ik verslaafd ben ofzo en heeft dat even door het hele huis geschreeuwd. Ik voel me nu echt nog 3x erger dan normaal. Want als ik toch nooit sociaal en qua uiterlijk in zou passen. En als ik eigenlijk met niemand kan/durf praten?

Ik weet het gewoon niet meer, dus Plessers geef tips:(

2 reacties

Hoi!

Je voelt je alleen. Ik herken me best in jouw verhaal. Zelf zit ik liever alleen thuis met een boek en thee, terwijl mijn klasgenoten uitgaan. Make-up draag ik niet, en ik besteed niet veel aandacht aan de jongens op school.

Er zijn zo veel soorten mensen, en ze zijn allemaal verschillend. Gelukkig ook. Er moet van alles wat zijn, van mensen die de hele nacht uitgaan tot mensen die het liefst heel de dag thuis gezellig op de bank naar Netflix kijken. Je moet helemaal niets doen om erbij te horen. Je moet alleen dingen doen waar jij je goed bij voelt, en waarvan je gelooft dat je gelukkiger wordt.

Met je vriendinnen praat je hier niet echt over. Je bent stil, maar dat hoeft helemaal niet negatief te zijn. Jij bent misschien de persoon die heel goed kan observeren, en situaties kan inschatten, zonder dat je daar veel lawaai bij maakt. Je kunt goed hockeyen, en dat is ook een soort van situatie inschatten (tot zover mijn beperkte hockeykennis).

Weet je hoeveel uur per dag of per week je aan Netflix besteedt? Je ouders en je zus zeggen dat je verslaafd bent, en dat is vervelend als ze dat zeggen, dus misschien kunnen jullie samen tot een compromis komen. Een bepaald aantal uren afspreken die je per week aan Netflix besteedt kan helpen om beide partijen gunstig te stellen. Je kunt ook proberen om samen met je zus naar een serie te kijken, en dan ziet ze misschien in wat jij er zo leuk aan vindt.

Je hebt ruzie gehad met je zus, en dat is niet fijn. Iedereen maakt al wel eens ruzie. Dit hoeft geen probleem te zijn, ruzies zijn er om uit te praten. Het zou jammer zijn dat de band met je zus verloren gaat door een ruzie. Je praat dus best over wat er gezegd is en waarom je je zo voelt.

Je kunt een gesprek met je mentor regelen. Je mentor is er voor als je niet helemaal goed in je vel zit, en dat geldt ook voor sociale dingen. Vertel maar wat er in je omgaat, en misschien kan je mentor je dan wat tips geven i.v.m. omgaan met anderen en de ruzies met je ouders.

Je durft met niemand te praten. Dat heb je eigenlijk al gedaan. Op dit forum een topic plaatsen was een eerste goede stap, en de reacties hier zullen je zeker helpen. Je kunt ook bellen of chatten met een moderator van de KinderTelefoon, die zijn heel erg behulpzaam.

Groetjes
x
Hy ik denk dat je introvert bent. (: Zoek op internet maar op. En miss kan je ook tips opzoeken?

Ik heb t zelfde je bent in ieder geval niet de enige!

Reageer