Skip to main content
Vraag

ik ben 2 personen

• May 30, 2025
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

clownsvisje
Forum|alt.badge.img+1

hey iedereen

ik heb een vraag. In groep bij mijn vrienden ben ik een best wel druk persoon die niet heel verlegen is. maar thuis ben ik een persoon die zich rot piekert over wat andere mensen over me denken. 

Misschien lijkt dit slecht ofzo maar bijde personene zijn mij. In groep durf ik superveel en ben ik druk, thuis ben ik de lezer die supervaak rustig is. In groep lijk ik waarschijnlijk zelfverzekerd, terwijl ik thuis gekweld wordt door wat mensen over me denken.

Vroeger waren deze twee personen dezelfde, maar dit jaar zijn ze opeens twee aparte delen van mij geworden. Ik vind het in de groep zijn superleuk, en het thuis zijn ook, als ik lees en die dingen.

heeft iemand anders dit ook?

3 reacties

• May 30, 2025

Hoi ​@clownsvisje 

Ik masker mij zelf al best lang. Mischien jij ook ? 

Mieschien een keer opzoeken  figuurlijk masker op hebben. 

jij doet je voor wat mensen van je verwachte dat is dan jou masker. 

En achter het masker ben jij heel iemand anders 

Mieschien een keer opzoeken?

Groetjes badeend 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • May 30, 2025

Dat hebben veel mensen, dat ze zich in andere omstandigheden anders gedragen, denk ik. Ik ben in groep altijd haantje-de-voorste maar thuis zit ik het liefste rustig te lezen of muziek te maken of met de dieren bezig zonder dat ik iemand lastig val. In het openbaar ben ik een grappenmaker maar thuis denk ik echt wel serieus na over belangrijke dingen. We hebben allemaal verschillende gezichten en dat is goed.  Zo zijn mijn ouders bijzonder ernstig bezig met hun werk maar als ze thuis zijn denken ze daar niet meer aan - het is pas als ze weer op het werk zijn dat ze zich daar weer volledig op focussen.

clownsvisje
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • May 31, 2025

@Badeend 

het is meer zoals diana zegt. Of misschien is dat hetzelfde? Maar ik vind het niet erg ofzo…