Ik begrijp mezelf niet

  • 20 December 2022
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo,

De afgelopen tijd ben ik erg onrustig en merk ik dat ik veel angstig ben. Ik heb het idee dat ik de enige ben. Wat ik heb zijn de volgende dingen: bang dat er een moordenaar me kamer binnenkomt en me in me slaap neersteekt, bang dat ik op straat aangevallen wordt, bang dat ik een hartstilstand krijgt zomaar, Bang voor kanker, bang voor überhaupt ziektes, bang voor sociale interacties met vreemde, bang om voor sollicitaties en om mijn keuze aan te geven in een restaurant of bij de kassa af te rekenen. Ik heb nu klachten zoals: hartkloppingen, druk op me slokdarm, brok in me keel, paniekerig gevoel, prikkelbaar, zware spieren, snelle ademhaling, huilbuien,  rillingen, hoofdpijn en misselijkheid. Die klachten heb ik nu een paar dagen en ik was al een keer eerder bij de huisarts geweest en die zei dat het chronische hyperventilatie is (over de lichamelijke klachten).  Ik weet niet goed wat ik moet doen, want ik wil niet overkomen als een aansteller, maar ik voel me nou eenmaal uitgeput door de angsten. 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Een aansteller ben je sws niet. Ik zou hier echt nog wel eens mee teruggaan naar de huisarts want al die angsten zijn niet normaal. Heb het zelf ook gehad (wel in iets mindere mate dan jij) en bij mij kwam er uit dat ik een lichte depressie had. Ben daarvoor in therapie geweest in combi met medicijnen en dat heeft echt geholpen. Mental health moet je echt serieus nemen dus blijf er niet te lang mee rondlopen. Heel veel sterkte.

Reputatie 1
Badge

Heyy,

 Van wat ik lees denk ik dat je misschien een angststoornis hebt. Zelf heb ik er geen ervaring mee maar als ik zie hoe veel angst en last je er van hebt. Ik zou zelf naar de huisarts gaan en ook eventueel even op het internet zoeken over angststoornissen en of je er misschien je symptomen mee kan vergelijken.

ik hoop dat je angsten snel overgaan 

liefs,

Megan

Reageer