Hoi. Eergisteren is er iemand van mijn school plotseling overleden. Vandaag was het een hele rare dag op school, dat is logisch natuurlijk, maar toch. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Lieve
Nee, ik heb hier zelf geen ervaring mee alleen ik vraag me af wat voor impact het heeft op jou kende je hem/haar of was het gewoon iemand die je niet echt wat zei. Vaak hebben zulke dingen veel impact op personen ook hoe die is gestorven is soms moeilijk te verwerken.
Liefs Lucky
Ja, ik zit op een vrij kleine school, dus ik ken vrijwel iedereen van gezicht, nooit echt gesproken dus. Ik zit in de 3e klas, hij in de 4e klas. Maar toch is het heel lastig om je voor te stellen dat iemand op jouw school plotseling overleden is. Hij is gestorven op het hockeyveld waar ik elke ochtend langsfiets naar school. Hij zakte in elkaar en is niet meer opgestaan. Zijn ouders waren hier volgens mij niet eens bij. Maar ik bedenk me vooral: wat als je zijn ouder bent, of zijn beste vriend, of je kent hem wel heel goed… Ik leef me heel erg in in die mensen, en dan te bedenken dat zij zich nog erger voelen dan ik.
Hi,
Allereerst gecondoleerd.
Ik snap dat het heel vervelend is dat hij zo plotseling is overleden.
Wat mij bij mijn rouwverwerking heel erg heeft geholpen is een keertje goed de tijd nemen voor jezelf. Gewoon een keertje ergens rustig gaan zitten of een rondje te gaan fietsen of sporten en er even goed over na te denken.
Zo kan je het dan misschien goed afsluiten en een plekje geven. Want leven gaat ook verder. Jullie zullen er uiteindelijk toch allemaal mee moeten leren leven. Het is beter om het nu binnen een paar weken goed af te sluiten, dan om het nog een tijd met je mee te nemen.
En nog als kleine geruststelling, als een kind zo jong komt te overlijden dan word er goed voor de ouders en familie van diegene gezorgd en komt er professionele hulp langs. Het gaat wel lastig voor ze zijn, maar ze worden niet vergeten.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt
Sterkte
Stoeptegel
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.