Vraag

Iemand tips????

  • 22 November 2023
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

Badge

Hi, ik ben meisje 12 jaar.  en ik heb laatst een hele grote ruzie gehad met mijn (beste) vriendin. Het begon toe n ik verhuisde in groep 6 naar  een plek die iets te ver van mijn school lag dus ben ik naar een andere school gegaan. ik had al twee beste vriendinnen. we noemen ze even M en S ik was al vriendinnen met M sinds ik me kan herinneren ( sinds mijn 2e) S ken ik minder lang maar ook al sinds mijn 4e. net voor ik verhuis krijgt M angst problemen en is ze bang om flauw te vallen hierdoor gaat ze niet naar school en mist ze mijn laatste dag. Toen ik op een andere school zat ging alles heel goed en mocht ik zelfs een groep overslaan. totdat M en S opeens geen vrienden meer zijn. Zo erg dat het zelfs Haten wordt. Ik ben niet goed met emoties en erg gevoelig voor dat soort dingen.  Ik blijf wel gewoon vriendinnen met hun. inmiddels heeft M een nieuwe beste vriendin we noemen haar V.  Nu word ik door M altijd op 2e plaats gezet.  4 november was haar verjaardag en waren Ik en V uitgenodigd de seconde dat ik binnen liep werd mijn haar lelijk genoemd. De rest van de dag werd ik ook nog hc en pick me genoemd. V zij ook nog dat ik meer makeup moest dragen.  Hoe praat ik hier met M over?


1 reactie

Badge

ik denk dat je ze alle 2 eens moet bellen of spreken en eerlijk zegen:

-dit is wat er in mijn ogen is gebeurt

-ik voel me hier zo bij...

-waarom doen jullie zo

-zou je dat niet meer kunnen doen

heb je nog maar pas ruzie sins gisteren of zo dan zou ik nog even af wachten met actie ondernemen tot morgen of eind deze week.

als je weet waarom ze boos zijn kan je mischien een sorry briefje schrijven met dezelfde stappen als hier boven.(ik zie, ik voel, ik wil sorry zegen omdat, ik zou graag willen dan.

groetjes ike

Reageer