Vraag

Iemand met faalangst

  • 11 December 2022
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hai, 

Een vriendin van mij heeft best wel strenge ouders, dus ze heeft daardoor faalangst. Dus als ze een slecht cijfer haalt voor school krijgt ze een hele preek en worden haar ouders heel erg boos. Ook al heeft ze een 6 is het niet genoeg. Ik merk heel veel van wat er bij hun thuis gebeurd. Haar zusje wordt er ook op aangesproken als ze slechtere cijfers heeft dan haar grote zus. En als een toets slecht ging voor haar gevoel heeft ze vaak een paniekaanval. Ik heb gezegd dat ik er voor dr ben, maar als ze haar verhaal bij mij doet dan weet ik niet wat ik moet zeggen. 

Weet iemand hoe ik hier mee om moet gaan?

Xx


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Moeilijk ja. Misschien kan je aan je vriendin vragen wat zij een fijne reactie zou vinden of wat zij van jou wil. Luisteren is misschien ook al genoeg. Je zou het ook met je ouders kunnen bespreken ofzo

Reputatie 7
Badge +17

Misschien kan je vriendin eens met iemand van school er over praten? Als ze faalangst heeft kan daar rekening mee gehouden worden met toetsen. En goed dat je er voor haar bent. Vaak is luisteren idd genoeg en is het niet erg als je niet weet wat je moet zeggen.

Badge

Ik weet hoe ze zich voelt mijn vriendinnen zijn naar men mentor en leraren gegaan ik vond het eerst stom maar daarna ook wel fijn mijn leraar heeft me geholpen met leren ik hoop dat je haar kan helpen

 

Reageer