Hallo, dit is de eerste keer dat ik dit doe, dus hopelijk doe ik het goed:)
De reden waarom ik schrijf is omdat ik me zorgen maak om een jongen in mijn klas. Mijn vader en zijn vader zijn goede vrienden, dus ik ken hem een beetje, maar een echt gesprek hebben we nog nooit gehad. Hij is altijd wel een beetje raar geweest, maar ik denk echt dat het niet goed met hem gaat! Hij spijbelt enorm veel, vandaag was hij namelijk de hele dag niet op school. Meestal bedenkt hij een domme smoes waarom hij spijbelt, het ergste daaraan is dat mijn klas het gewoon grappig vindt. Als hij dan op school is ziet hij er ook niet heel goed uit, niet verdrietig of zo, gewoon heel moe.
De jongen waar ik me zorgen om maak heeft niet echt vrienden. Hij heeft nooit iemand in de pauze, eerlijk, ik zie hem überhaupt nooit in de pauzes. Ze maken altijd grapjes over hem als die weer te laat is of weer spijbelt. Hij is ook heel klein, daar maken ze ook grapjes over. Hij doet altijd alsof die het niet erg vind, maar ik kan zien dat hij het toch niet fijn vindt.
Volgens mij blijft hij na school altijd nog heel lang op school hangen. Ik heb hem meerdere keer gezien toen ik iets langer op school moest blijven . Hij hangt altijd maar een beetje rond in de aula of in de gangen en ongeveer na een uur gaat hij weer weg. Hij heeft ook altijd zijn koptelefoon op, in de gangen en zelfs in de les. Hij zet zijn muziek zo hard dat we naar hem moeten schreeuwen, omdat hij ons anders niet hoort.
Ik heb van mijn vader gehoord dat zijn vader denkt dat het motivatieproblemen zijn (want hij doet niks aan school), maar ik denk dat het veel meer is dan dat. Ik ken hem niet goed, dus ik weet niet echt wat ik moet doen. Is er überhaupt iets dat ik kan doen om te helpen? Ik wil hem namelijk graag helpen!
Kan iemand mij alsjeblieft advies geven?