Skip to main content
Vraag

IEMAND HELP

• July 17, 2025
  • 6 reacties
  • 76 Bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Hey allemaal,

Het gaat niet zo goed met me…

Mijn broertje is uit huis geplaatst en dat heeft veel impact. Mijn moeder is of aan het werken of aan het huilen waardoor veel dingen op mijn schouders komen. Ik kook en doe de was terwijl ik ook nog 4 dagen van 8 tot 4 werk. Ik voel me zo moe van het leven, en ik wil dit zo niet meer. Ik wil niet dood, maar ik wil niet op deze manier leven. Ik heb een tijdje hulp gehad, maar ik had totaal geen klik met die vrouw en ben er toen zsm mee gestopt. Nu wil ik absoluut geen hulp meer. 

Er word trouwens door de hulpverlening voor thuis zegma steeds gedreigd met een uit huis plaatsing omdat er word gedacht dat mijn vader ons mishandelt. Maar dat is niet zo, mn vader is juist heel lief en hij heeft ons nog nooit geslagen ofzo. 

Iemand help?? Want ik kan het ff niet meer

6 reacties

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hoi lieve Paardenfan,

Ik begrijp heel goed dat dit heel veel impact op je gevoel en leven heeft. Ik begrijp dat je moe bent. Goed dat je al met iemand wilde praten, dat het niet klikte is niet erg, je kan ook naar iemand anders gaan. Jij hoeft echt niet alle klusjes op je te nemen, kan jij met je moeder daarover praten?

Veel liefs 

• July 20, 2025

Lieve ​@Paardenfan123 , wat goed dat je deze topic hebt gemaakt. Wat er allemaal gebeurt klinkt zo ontzettend rot voor je, ik snap hoe je je voelt i.v.m dezelfde soort situatie.  Mijn tip is, als je het nog niet had geprobeerd natuurlijk, probeer met beide je ouders hierover in gesprek te gaan. Leg uit wat je dwars zit en hoe je je voelt, laat het er helemaal uit. Als je het lastig vindt om dit bij je moeder te doen door haar verdriet, praat dan met je vader over wat er aan de hand is, want zo te horen is hij een lief persoon. We zijn ongelofelijk trots op je en we hopen dat dit gedoe snel opgelost gaat worden. 

Liefs ​@Gupster  <3

Nicky
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • July 21, 2025

Hoi Paardenfan123,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we, wat vervelend. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 

Veel sterkte!

Nicky (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • July 22, 2025

Nawh dankjewel het gaat al wat beter ❤️❤️

• Net nieuw
  • July 23, 2025

Echt superrrot voor je. Ik snap heel goed dat je er van schrikt, dat de hulpverlening zo dreigt met dat soort dingen, maar probeer er vooral niet teveel aan re denken, zou ik zeggen. Je hebt echt al genoeg aan je hoofd! en wees ook evht nooit bang om met je moeder erover te praten. Als je denkt dat dat het misschien erger maakt voor je moeder, of dat je haar niet wil lastigvallen, dan moet je dat echt niet denken. Het kan juist heel fijn zijn als jullie het er over kunnen hebben en het desnoods even samen kunnen uithuilen, want het is nou eenmaal echt even een rot situatie voor jullie. En waar is je vader eigenlijk op dit moment? kan je niet ook zijn steun vragen? Of is dat even niet handig voor jou?

En trouwens ook vervelend dat je zo’n slechte ervaring had met hulp. Ik had zelf ook als eerst zo’n stomme vrouw dat ik echt helemaal geen hulp meer wou, want ik had zo niks aan haar! Ik ben uiteindelijk toch door gaan zoeken en ik heb echt veel fijne mensen daarmee ontmoet. Dus ik snap zeker als je de komende dagen even geen zin hebt om dat ook te moeten doen, maar hulp hoeft echt niet zo te zijn! 
Ik vind het echt heell rot voor je en ik wens je echt succes in deze lastige tijd. Als je dit toevallig leest, hoe gaat het nu? Is het al iets makkelijker of nog even niet?

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

heyyy wat vervelend om dit allemaal te lezen, hoe gaat het nu met je?