Skip to main content
Vraag

iedereen zegt dat ik lelijk ben.

• March 30, 2025
  • 14 reacties
  • 208 Bekeken

AnoniemLis
Forum|alt.badge.img

Hoi, ik hen een meisje van 14 jaar en ik voel me af en toe best onzeker omdat mijn hele gezicht onder de puistjes zit!! Ik wordt er gek van en ik heb al alles geprobeerd om ze weg te krijgen maar dat lukt niet. Zelfs mijn zusje  zegt dat ik een lelijk gezicht heb.

Hebben jullie tips?

14 reacties

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • March 31, 2025

hi girly 

meisje je bent wie je bent ik vindt jou prachtig en ik hoef je niet eens te zien want jij bent bijzonder oke misschien heb je acne of zit je onder de puisten maar wie boeit zolang je van jezelf houd ik hou van je zoals je bent want ik denk dat jij een super lief meiske bent ik wil zeggen als je vrienden iets zeggen over je uiterlijk zijn het fake vrienden echte vrienden boeien niet hoe je er uit ziet zelfs al zou je er uit zien als een aap het gaat om het innerlijk 

en je hoeft je niet te veranderen zo dat mensen vinden dat jij mooi bent dat hoeft niet de enigste persoon die je nodig hebt is jezelf  en als je die verliest verlies je alles leef je leven  mn broer noemt mij ook puistenkop en zegt konstant dat ik een paarse minion ben met mn scheve tanden maar ja dat is nu eenmaal zo het maakt me wie ik ben 

xxx nevada

AnoniemLis
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 1, 2025

Hoi Nevadatjee,

Heel erg bedankt voor je reactie!❤️ ik voel me al een stuk beter.😊

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • April 1, 2025

hey np 

we zijn er allemaal voor je en ik denk dat je bijzonder speciaal en uniek bent 

xxx nevada het is goed om te horen da je jouw wat beter voelt

AnoniemLis
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 8, 2025

Hoi 

Ja het gaat beter niemand heeft meer iets gezegt over mijn uiterlijk. Maar ik vind acne gewoon echt niet mooi en ik wil er heel erg graag vanaf komen maar ik weet niet hoe. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 8, 2025

Maar wat maakt het uit of mensen je lelijk vinden, die acne is weer met een paar jaar weg en is volkomen normaal. Laat die mensen lekker zwetsen. In iedergeval, het is volkomen normaal om acne te hebben en dat gaat wel weg met de jaren

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • April 12, 2025

hi

ik weet dat acne of puisten nie leuk zij en het gewoon echt niet mooi staat ik sta ook onder de puisten en ik haat het maar ik doe er tenminste geen 10 kg make-up op want dat is nu eenmaal zo en dit is een fase elke persoon op aarde heeft ofwel acne of puisten gehad en jij bent wie je bent heb je nu puisten acne of heb je problemen dan is dit nie jouw schuld ik heb nu ook zo een stom korstblaasje op mn lip en ik vindt et lelijk ma da gaat achter een tijd ook weer weg net zoals jouw acne die gaat ook wel en dan nog jij bent een mooi meiske wat er ook gebeurt en je moet altijd 1st van je zelf houden voor dat anderen dat doen hou van hoe je er uit ziet en accepeteer je acne het gaat niet helpen om 10kg make-up op te doen of 1000 producten met de tijd gaat da wel weg 

ik hoop dat alles goed en wel komt dag schatiee

xxx nevada

ThunderStorm
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 13, 2025

acne of puisten enz horen erbij. en jij bent niet lelijk, dat weet ik zeker.

zij zijn of jaloers of zijn zelf onzeker over hoe zij eruit zien, en willen die onzekerheid verbergen door middel van pesten.

en je zusje moet je niks van aantrekken haha (ik heb ervaring). want zeg nou zelf: als iemand je gewoon een beetje pest is zij het wel.

stay strong <3

ellie_eilish
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • April 13, 2025

Meid, laat ze toch lekker. Je zit in de puberteit, en ja dan horen puistjes krijgen daar ook bij ;)
Wedden dat zei ze over een paar jaar (misschien zelfs eerder) zelf ook krijgen?

Je bent zeker niet lelijk, ik heb geleerd dat degenen die jou pesten of treiteren zelf gwn hardstikke onzeker zijn…

En je zusje? niks van aantrekken joh, plagen hoort er natuurlijk een beetje bij 
Als het maar niet te erg wordt, dan zou ik het met je ouders bespreken als je er echt last van hebt. T moet natuurlijk ook geen gewoonte worden.

dikke knuffellll 💋💕

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • July 1, 2025

Laat ze lekker praten jij weet beter .

Maar zou je er niet mee naar de dokter kunnen misschien kan die iets voor je doen dat is voor jou zeker  fijn .

Maar weet dat iedereen even mooi is .

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hey ​@AnoniemLis, ik begrijp heel goed dat puistjes ontzettend vervelend en frustrerend kunnen zijn, vooral als het lijkt alsof niets helpt. Puistjes horen bijna bij iedereen in jouw leeftijd, omdat de hormonen in de puberteit ervoor zorgen dat je huid kan veranderen.

Het is belangrijk om je gezicht twee keer per dag zachtjes te reinigen met een milde gezichtsreiniger en niet te hard te scrubben of agressieve zeep te gebruiken. Probeer ook niet aan je puistjes te zitten of ze uit te knijpen, want dat maakt het vaak erger en kan littekens veroorzaken.

Daarnaast helpt het om gezond te eten, voldoende water te drinken en suiker en vet voedsel te beperken. Er zijn ook speciale producten tegen acne met ingrediënten zoals salicylzuur of benzoylperoxide die je bij de drogist of apotheek kunt kopen, maar als het echt heel erg is, is het verstandig om een huisarts of dermatoloog te bezoeken; zij kunnen je medicijnen of behandelingen geven die echt werken.

Wat je zusje zegt is natuurlijk niet oké en je verdient respect en liefde, vooral van je familie. Probeer je niet te focussen op nare opmerkingen, want jij bent veel meer dan je huid. En vergeet niet, iedereen is anders en iedereen is mooi op hun eigen manier!

xx liefs Wolf 🐺

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • August 11, 2025

Heyy meiddd je bent echt mooi zoals je bent! Ik heb zelf ook acne, dus ik heb ook aardig wat puistjes. 

Maar meid, ik zeg altijd: "inside matters" en serieus, bij jou hoeft dat niet eens want ik weet zeker dat je echt mooi bent <3

Wat je zusje zegt is niet oke, en ik zou dit ook zeker zeggen tegen je ouders. Als een van je vrienden dit zegt zijn ze zeker fake.

Iedereen is mooi op hun eigen manier!

Als je echt graag van de acne afwilt, zou ik er een dokter naar laten kijken, misschien heeft die wat voor je.

Dikke knuffelll🫂🫂🫂

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 17, 2025

Ben je er al mee naar de dokter geweest ?

AnoniemLis
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • December 23, 2025

Hoi,

Ik ben er noet mee naar de doctor geweest maar ik ben mat mijn moeder naar een winkel geweest waar ze allemaal skin care producten hebben met natuurlijke ingrediënten. En die helpen best wel goed. Ik gebruik ze nu al een tijdje en mijn acne is minder geworden maar nog niet helemaal weg.

Dankje voor jullie reacties💕

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • December 24, 2025

@AnoniemLis wat fijn om te horen dat het werkt hopelijk gaat het pesten ook minder .

En hopelijk blijft het weg .