Skip to main content

Ik word helemaal gek. Ik ben mijn hele leven zowat al super dik. Nu ben ik 14 jaar 168cm en 69 kilo. Ik durf nooit te zwemmen omdat je dan mijn vet ziet. Mijn broer zei net ook tegen me ( Want ik at een boterham) t lijkt wel of je het er voor doet, en toen keek hij naar mijn buik. Ik voel me nu echt heel verdrietig. K heb ook meteen al het eten uitgespuugd. Heeft iemand misschien tips om me beter te voelen? Ik heb ook echt hele dikke benen en buik. En k voel me echt heeel verdrietig dat ik me nooit comfortabel voel in een kleding stuk of iets.

beste @Elisa ik snap wat je bedoelt.  Ik had dit vroeger ook(nu ook soms nog een beetje) ik ben trouwens een jongen van 15 jaar . Ik woog 90 a 94 kg. Ik ben nu 190cm (misschien iets langer 5 maanden voor het laatst gemeten. ) en weeg nu tussen de 65 a 68 kg dat schommelt een beetje. (Ben dus best wat afgevallen)

Ik durfde toen en nu ook niet echt om in m'n blote buik opstraat of te zwemmen.

 

Op basis van je gegeven heb ik op de site van het voedinhscentrum je bmi bekeken en daar komt uit 24.4 . 

Wat je kan doen is in plaats van  een chocolatje of een koekje fruit of groente te pakken, mij hielp het om water te drinken in plaats van frisdrank of sap. Beweeg minstens 1 uur per dag.  Maak je je echt heel erg veel zorgen om je gewicht ga daan naar je huisarts als he wilt.

Wat ik wel nog wil zeggen is iedereen is mooi op zijn manier het gaat om het innerlijk niet uiterlijk.  Maar wat je kan helpen is te kijken welk lichaamstype je hebt. Endomorph, ectomorph, messo.orph. dat geeft een doorslag wat bij jou wel en niet veel kan. Ik zelf heb Endomorph dat wil zeggen dat ik snel in gewicht aankom, zoals vet en spieren. Ik heb ook nog veel vet vind ik zelf op mijn lichaam, maar heb dit tot iets positiefs gemaakt . Ik doe nu niet crashdieten dat is niet goed. En geeft een jojo effect. Ik ben weer wat actiever ondanks mijn werk. 

Wees blij met wie je bent en laat je broer maar praten als je echt wilt afvallen is het belangrijk om een calorietekort aan te maken ongeveer 100 per dag  ga niet voor 3 kg per week maar ga is voor 0.5 kg per week afvallen dan houd je het beter vol. En maak het leuker.

Als je bijvoorbeeld veel water drinkt gaat je hongergevoel ook sneller weg en eet wel voldoende want je bent in de groei.  

Hopelijk helpt dit.

Groetjes gebruiker c 


Echt heel erg bedankt voor je reactie. Ik eet nooit chocolade of chips ofzo. Mijn eten op een dag is een bord soep en avondeten. Ik beweeg echt heel veel  elk uur heb ik wel een workout, maar alsnog val ik niet af. Weet jij misschien waarom?


 @Elisa Je eet geen chocolade of chips.  Dat is een voordeel.en ik neem dus ook aan geen snoep ofzo iets.  Als je alleen een bord soep en avondeten is kan het zijn dat je lichaam in spaarproducten staat. Dit houd in dat hij dus sneller vet opslaat .  Ik kan je aanraden wel meer en verzadigee te eten.  Probeer is in de ochten magere kwark met fruit bijvoorbeeld.  Of in de middag een paar fruitstukken zoals appel en peer of banaan.

Je doet elk uur een workout . Kan je beschrijven wat voor workout en wat je dan doet en hoelang? Het zou kunnen dat je de workout verkeerd doet.   Ik weet niet of je het weet maar afvallen bestaat uit zon 75% voeding en 25% beweging dus als je nu wat meer eet met eiwitten bijvoorbeeld. En te kijken welke producten je pakt wat erin zit. Kolydraten zijn voor mijn lichaam een vet opslag machine maar elk lichaam is anders.  Zorg ook dat je voldoende groenten en fruit eet op een dag. 

Weet je niet hoeveel.  Kijk op dan even op de site van het voedingscentrum . Hoeveel. 

Wat misschien bij jou kan helpen is cardio. Dus elkaar een half uurtje hardlopen. En gewoon voldoende eten niet veel te weinig want dan gebeurd er niks. Je kan ook q week lang je calorie inname noteren door de app fatsecret  te pakken en als je dat elke dag doet zie je wat je inneemt en kan je een makkelijk overzicht maken. Eet ook genoeg vetten en nu denk je he daar word ik juist vet van. Nee er bestaan 2 soorten vetten goede en slechte vetten. De naam spreken voor zich. Dus mijn tip is eet wat meer en dus nieg te veel en niet teweinig . Ongeveer 100 kalorien onder je dagelijkse behoeften. 

En beweging. Zoek voor jou uit wat beste beseging is voor jou.

Groetjes gebruiker c 


eet gewoon goed, niet te veel en gwoon gezond, sporten helpt ook, maar het meeste gaat om het eten,


Gaat het nu beter


Hoiii

Als ik je iets kan vertellen, is dat je je niet teveel moet aantrekken van bmi enzo. het is een goede richtlijn, maar iedereen is anders gebouwd en heeft een bepaald gewicht dat goed bij hem/haar past. Als je je niet fit voelt of zelf vind dat je te stevig bent, DAN kan je idd proberen iets gezonder te eten of meer te sporten, maar neem van mij aan, je bent mooi zoals je bent, 

 

LIEFS


Reageer