Skip to main content

Hey allemaal,

Ik ben echt super onzeker over mezelf want de laaste ijd krijg ik van die nare opmerkingen dat ik lelijk ben. Ik werd op mijn vorige school en zelfs de basisschool ook gepest en buitengesloten. Ik zit nu op een andere school en ik dacht dat niemand me meer ging lastigvallen maar toch deden mensen echt naar tegen me.

Ik heb wel vrienden alleen ik weet niet echt of het wel echte vrienden zijn sinds ik het gevoel heb dat mijn mentor tegen hun gezegd heeft dat ze "vrienden" met mij moeten worden en één meisje in mijn vriendengroep zij ook keer een nare opmerking over mijn uiterlijk en gingen ook naar me kijken enzo.

Ik voel me daardoor ook verdrietig en wil soms zelf dood gaan zodat ik iemand anders kan worden. Ik heb het gevoel dat idereen me niet mag en lelijk vind.

Kan iemand me misschien helpen?

hey, ik zou als ik jou was met iemand erover praten. ik heb geen idee als je dat al gedaan had maar misschien met je moeder/mentor/vertrouwingspersoon? wat mij wel altijd helpt is gewoon vragen wat er nou echt is. zo kom je er altijd achter wat er echt is. ik had bvb laatst een beetje ruzie met een vriendin en ik vroeg waarom ze wat stiller was, bleek het dat ze gewoon niet zo lekker in haar vel zat. gewoon vragen waarom ze misschien een beetje gemeen zijn/raar doen af en toe. 

reminder: je bent prachtig zoals je bent en er zijn vast wel andere mensen die je leuk vinden op de manier hoe jij bent!

kusjesss anoniemja

Hoi,  dit zijn altijd nare dingen. Als mensen iemand uitkiezen om te shamen en te pesten. Het is zo slecht en verkeerd. Jij zou dit niet moeten meemaken. En je hebt dit ook niet verdient en het is ook onterecht en oneerlijk !  Ik ben het met @anoniemja  eens, je bent gewoon helemaal  goed en mooi zoals je bent en jezelf gaan veranderen omdat een stel pesters je lastig vallen zou echt niet goed zijn.  Mensen pakken graag iemand in een zwakke positie weet ik, of iemand die alleen staat en zij zijn in een groepje.  Dat heeft dan niet met jou op zich te maken maar met dat zij zich veilig voelen omdat ze samen een ander pesten.  Het is laf en het is stom.  Maar intussen zit jij er mee.  Ik vind het advies van @anoniemja  heel goed. En je kunt ook de kindertelefoon bellen  https://www.kindertelefoon.nl/bellen  of ermee chatten als je dat wat veiliger vind voelen  https://www.kindertelefoon.nl/chat 

En onthoud: je bent prachtig en van mij een knuffel! 

Groetjes liefs Tartan X

Hoi,

Zoals de anderen zeggen: Je bent echt mooi zoals je bent. Laat de anderen maar praten en kijken. Als zij zo doorgaan, komen ze de verkeerde nog wel tegen en dan houden ze op en ze zijn vast gewoon onzeker hoor. Dus nergens voor schamen of zo. :]

Liefs,

justGhast

Hoi @Anoniem1000 ,

wat fijn dat je al snel een aantal mooie reacties hebt mogen krijgen. En zoals @Tartan15  al zegt, je kunt ook altijd met de Kindertelefoon erover bellen of chatten, dat is gratis en anoniem. Je schrijft ook dat je soms zelfs wil doodgaan zodat je daarna iemand anders kan worden. Als je daarmee bedoelt dat je ook weleens zelfmoordgedachten hebt, dan zou ik je graag willen laten weten dat je ook bij www.113.nl terecht kunt om daarover te praten. Zij zijn via telefoon en chat zowel ‘s nachts als overdag te bereiken.

Veel sterkte,

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

Reageer