Iedereen bedankt voor de hulp

  • 14 January 2021
  • 12 reacties
  • 252 Bekeken

Badge +4

Iedereen bedankt voor de hulp die mij allemaal hebben proberen te stoppen met zelfmoord gedachtes


12 reacties

Hee GevoeligeJongen,

Hoe gaat het nu?

Ik vroeg me af of je dit plaatste omdat het beter gaat of is het juist tegenovergesteld bedoeld? Je kunt het van beide kanten opvatten..

Ik hoop in ieder geval dat je wat kunt met de reacties die je ontvangen hebt en dat het beter met je gaat en dat je iemand hebt gevonden om mee te praten en jouw te steunen.

Succes en sterkte verder!

Groetjes,
Simply Me

Badge +4

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon 

Ik leg het zo beter uit maar het gaat op de meeste momenten beter maar rond de avond of als ik alleen ben dan wil ik bijv dood verdere uitleg kan niet vanwege de regels

Hee GevoeligeJongen,

Wat fijn om te horen dat het op de meeste momenten beter gaat!

En er blijven ook lastige momenten, zoals je zelf aangeeft rond de avond of als je alleen bent. Probeer voor jezelf dingen te zoeken die je op dat moment kunnen helpen. Als je alleen bent, wat kun je gaan doen of met wie kan je ff praten zodat je niet alleen bent/voelt?

De avonden en nachten blijven vaak moeilijk, dat herken ik zelf ook. Je kunt ervoor kiezen om de gedachten weg te stoppen of ervoor te vechten. Je kunt ook proberen om te accepteren dat je die gedachten hebt en dat het op die momenten moeilijk is. Dat maakt het zeker niet makkelijker, maar het wegstoppen of vechten maakt het alleen maar moeilijker.

Weet ook dat je altijd contact kunt opnemen met 113 als je het moeilijk hebt, zij zijn 24/7 bereikbaar.

Groetjes,
Simply Me

Badge +4

Ik neem ook dagelijks contact op met 113 gemiddeld 3 a 4 keer op een dag en ook al zijn er mensen dat gevoel heb je niet en heb mijn 3e poging gedaan 

Hee GevoeligeJongen,

Goed dat je contact opneemt met 113!

Ik herken dat gevoel dat je weet dat er mensen zijn, maar dat je dat voor jezelf niet kan en wil inzien. Omdat je zo geblocked wordt door je eigen gedachten. Het is in ieder geval fijn dat je kunt inzien dat er wel mensen zijn. En ook al voelt dat voor jou niet zo, is het toch fijn als er mensen zijn waar je terecht kunt. Bijvoorbeeld een stichting als 113 Zelfmoord preventie.

Naar om te horen dat je je 3de poging hebt gedaan.. Toch ben je nu nog hier, je neemt contact op met 113. Het lijkt of je dan ergens nog twijfelt? Wat natuurlijk helemaal niet erg is, maar het is wel goed om zeker te zijn over de keuzes die je maakt.

Weet je zeker dat er geen andere oplossingen, opties zijn dan zelfmoord? Zelfmoord kun je altijd nog als optie houden. Als je daarvoor kiest is het wel gelijk definitief. Hoe heb je het tot nu toe nog vol te houden, wat zijn redenen om wel te leven?

Misschien moeilijk om over na te denken, maar het helpt je wel als je je aan die dingen kunt vasthouden en daar voor jezelf over na kunt denken.

Groetjes,
Simply Me

Badge +4

Vandaag heb ik weer contact opgenomen alleen zeggen ze 2 uur lang door bel 112 of de huisartspost en nemen nu niet meer op na dat ze het 3 keer zijden

Hee GevoeligeJongen,

Dat zeggen ze waarschijnlijk omdat ze helaas op dat moment niet meer dan dat voor jou kunnen betekenen...

113 helpt je om op dat moment veilig te blijven en hoe je het beste de avond/nacht/dag kunt doorkomen. En ze denken met je mee hoe je op de lange termijn geholpen kunt worden. Bijvoorbeeld door er met iemand over te praten, afleiding te zoeken, therapie te volgen of iets van hulpverlening te zoeken. 113 wil met je in gesprek over je zelfmoordgedachten, hoe die zijn ontstaan en hoe zij je kunnen helpen op dat moment.

Als jij aangeeft dat je op dat moment echt zelfmoord wil plegen, gaan ze in gesprek hoe je een veilige omgeving kunt creëren. Bijvoorbeeld door eventuele voorwerpen op te bergen of zelf naar een andere ruimte te gaan of weg te gaan van de gevaarlijke plek waar je je bevind. Op het moment dat hun het idee krijgen dat jij jezelf niet veilig kunt houden en hun jou daarin niet verder kunnen helpen of het niet goed doordringt, dan raden ze je aan om contact op te nemen met de huisarts post of 112. Meer kunnen hun niet voor jou doen, hoe graag ze dat ook zouden willen.

Misschien helpt het om voor jezelf te bedenken wat je verwachting is als je met hun contact opneemt. Wat is het doel van het gesprek? Vaak is dat lastig om precies aan te geven, als jij bijvoorbeeld zegt dat je wilt praten over je zelfmoordgedachten of advies wil of… vinden ze dat vaak prima en vragen ze wat zij daarin voor jou kunnen betekenen en gaan ze daarna met je in gesprek.

Helaas kunnen ze niet je gedachten wegnemen. Ze doen wat ze kunnen en waar jij het meeste geholpen bij bent. Uiteindelijk ben jij degene die stappen moet ondernemen, maar ze willen jou daarin wel steunen en helpen.

Ze zeggen niet voor niets om contact op te nemen met de huisartsen post of 112. Dat doen ze omdat ze het idee hebben dat jij jezelf niet veilig kunt houden. Je kunt hun advies opvolgen ter bescherming van jezelf. En je kunt ook met ze in gesprek gaan waarom je dat wel/niet zou willen doen en dat ze jou daarmee niet helpen. Probeer dan wel voor jezelf te bedenken waar je wel mee geholpen bent en wat je wel zou willen.

Groetjes,
Simply Me

 

Badge +4

-Onnodige quote verwijderd-

Nog een andere vraag word ik als ik het vertel toch niet in een woon groep ofz geplaatst

 

Badge +4

Wat is er on nodig is vervelend ik kan het niet eens terug lezen?

 

Hee GevoeligeJongen,

Met -Onnodige quote verwijderd- bedoelen ze, jij had een reactie qequote en daaronder iets getypt. Maar die quote hebben ze dan weggehaald, voor de overzichtelijkheid. Ze hebben dus niks van je reactie weggehaald.
Je kan gewoon die reacties lezen.

Of je gelijk in een woongroep, waarschijnlijk bedoel je opname, wordt geplaatst kunnen wij niet zeggen. Dat is van heel veel dingen afhankelijk. Onder andere of je een gevaar voor jezelf bent en de draagkracht van je omgeving.

Maar ze nemen je nooit zomaar op, ze bekijken eerst alle andere mogelijke opties voordat ze tot een opname over gaan. Omdat zoiets best heftig is en veel impact heeft. En er zijn heel veel andere mogelijkheden.

Ze zullen eerst met je kijken wat jij nodig hebt, aan wat heb jij behoefte en wat zal jou helpen. Iets van hulpverlening en wat voor soort dan. Bijvoorbeeld de huisarts kan dit met jou bespreken en overleggen. Jullie zullen dan alle opties doornemen en kijken wat voor jou en je omgeving de beste keuze is.

Dapper dat je het wilt vertellen! Met wie wil je het bespreken? Succes!

Groetjes,
Simply Me

Badge +4

Ik weet nog niet tegen wie ik het wil vertellen omdat het lukt niet meer 

 

Hi GevoeligeJongen,

Ondanks dat je nog niet weet aan wie je het wilt vertellen, ben je er nog wel mee bezig en dat is heel goed!

Vervelend dat het niet meer lukt. Wat lukt er niet meer?

Misschien helpt het je om eerst na te denken over wat je wilt vertellen. Dat je eerst een verhaal hebt en dat voor jezelf duidelijk. Dan kun je daarna nadenken aan wie je het kunt vertellen en heb je je verhaal klaar.

De Kindertelefoon of 113 Zelfmoordpreventie kan hierin ook goed met je meedenken. Je kunt ook contact opnemen als het niet meer lukt, dan heb je in ieder geval iemand om even mee te praten en samen verder te denken.

Groetjes,
Simply Me

Reageer