Vraag

idk

  • 21 February 2024
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

Mijn ouders lijken het niet te begrijpen dus ik moet het ff hier kwijt. Ik ben laatste zomer dus geëmigreerd naar een ander land, kan er heel slecht mee omgaan want ik heb me vrienden gwn achtergelaten en ik ken nu niemand meer. Ongv toen de zomervakantie was afgelopen kwam ik weer in een zware depressie waardoor ik me ook opsloot in mijn kamer, ben daar nu mee gestopt en durf alles weer. Maar ik durf eig nogsteeds niet uit huis. Ik ben zo bang dat iemand me lelijk of raar vind. En ja, ook gewoon random mensen. Ik ga ook niet naar school want ben homeschooled. En nu weet ik gewoon echt niet wat ik moet doen, zm lijkt de enige optie. Ook vinden mijn ouders dat ik lui ben en ze leggen altijd de schuld op mij ook al is het hun eigen schuld bij ruzies etc. Ze snappen niet dat ik mega onzeker ben en daardoor kan ik eig niks. Als ik 1 ding verkeerd doe vernielen ze alles wat ik heb en gaan ze ook slaan enz.  Gaat dit te ver? Of is dit gewoon normaal? Kan iemand aub advies geven ik heb het echt nodig, alk advies is goed. Gewoon iets. Btw sorry als ik raar schrijf of het te lang heb gemaakt, het is niet een super erge situatie ofzo maar ja. Thx voor lezen


3 reacties

Hoi @i.emand. 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Anne (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +7

Hey lieve @i.emand.

Je hoeft niet onzeker te zijn:)! Ik weet zeker dat je niet lelijk bent en al helemaal niet raar! Ik vind het trouwens heel goed van je dat je jezelf niet meer opsluit in je kamer, want ik kan mee voorstellen dat dat het moeilijk was geweest voor je:)

Ik vind het niet oké van jouw ouders dat ze jou slaat! Ze gaan idd te ver! Ik vind het niet kunnen, heb je al met iemand hierover gepraat? 

Zelf vind ik niet dat je iets verkeerds doet! Ik weet hoe moeilijk het is om te verhuizen, omdat ik best vaak ben verhuisd. Wat mij ieder keer hielp om weer goed te voelen was om naar buiten te gaan! Ik weet het moeilijk is, maar het helpt echt:) Wat mij ook hielp was mijn hobby’s weer oppakken! Ik was heel lang gestopt met skateboarden, maar toen ik weer begonnen was voelde ik me veel beter en ik was zelfs een tijdje op skateboarden gegaan! Daar heb ik heel veel lieve mensen leren kennen:) Ik dacht eerst dat ik niemand kon vinden die mij aardig zou vinden, maar ik heb veel mensen leren kennen die ik geweldig vind! Ik hoop dat jij ook snel iemand vindt:)
 

Liefs xxx Banaantjeee <33

Dit is niet normaal. Wat je ouders doen kan echt niet.  Ik vind het sowieso altijd al raar dat ouders met een kind naar een ander land verhuizen maar dat is een ander verhaal…

 

wat je ouders doen is niet goed, ze slaan je, vernietigen dingen en  noemen je slechte dingen. Dit is niet hoe je een kind moet opvoeden.

het is ook heel naar dat je depressief bent, je bent in een land en gaat niet naar een (publieke) school.  Het klinkt heel stom maar probeer toch naar buiten te gaan, al gaat het alleen maar om je angst. Je angst overwinnen zal denk ik al heel erg helpen, en als je vrienden maakt zal een nieuw land ook meer wennen.

 

Heb je een vertrouwenspersoon in jouw omgeving of in Nederland? Ik denk dat het nodig is dat je dit met heb gaat bespreken. Hoe eng dat ook kan zijn.

 

ik weet dat ik niet het beste advies geef, ik ben ook maar een kind ;) dus ik raad sterk aan om te appen of bellen met de kindertelefoon, die zijn voor d it soort situaties getraind en zullen veel beter advies geven.

Reageer