Vraag

Hyperventileren

  • 4 March 2024
  • 1 reactie
  • 28 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi, ik ben een meisje van 16, 

 

en ik heb erg veel last van hyperventileren. 

Als ik stress heb of er komt paniek opzetten moet ik hyperventileren. 

En ik weet niet wat ik moet doen. 

Dus hebben jullie tips voor mij wat ik in deze situatie kan doen, als ik op school ben?

 

dankjewel Lalalipiedu


1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Hoi, heb je een telefoonverbod op school? Want ik heb zelf ook dat gehad zegmaar paniek aanvallen. Dan helpt het soms ook om op yt of tt van die ademhalings filmpjes te kijken dat bijvoorbeeld zo'n balletje omhoog en omlaag gaat en je dan als het bolletje omhoog gaat inademt en omlaag uit ademt snapjee.

Mr je kunt ook bijvoorbeeld ook een ademende knuffel kopen dan kun je die ademhaling volgen en dan word je daar rustig van. Je kunt ook bijvoorbeeld ergens mee gaan fidgeten ofzo zodat je handen bezig zijn en je dan daar volledig op focussen. Of een rustig muziekje luisteren kan ook mr dan zal ik ff zonder tekst doen want anders kan je over de tekst gaan nadenken enzo.

Ik heb nu een paar tips opgenoemd miss zijn dr wel meer mr er schoot ff nie meer bij me naar binnen :)

Ohja ik wil ff zeggen dat je er wss ook wel weer van af komt. Ik heb dit ook ooit heel vaak en erg gehad en ik heb het nu nooit meer omdat ik er mee om heb leren gaan.

Sterkte🩷

Xx

Reageer