Hyperventilatie?

  • 8 January 2019
  • 4 reacties
  • 151 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Heey,

Ik heb al een paar keer gehad dat ik een soort hyperventilatie krijg. Snel in en uit ademen, misselijk voelen en licht in het hoofd.

Nou had ik dit net in de trein dus ook. Dus ik ben maar eerst volgende station uitgestapt en het gaat nu heel iets beter.

Wat ik me afvroeg hebben jullie dat ook wel eens en hoe gaan jullie ermee om?

Ik ga zo wel even langs me schoolpsycholoog of anders zorgcoördinator om even te praten..

^
Future

4 reacties

hee
raakte je in paniek voordat je ging hyperventileren?
of stonden er veel mensen om je heen?

ik heb zelf last van paniekaanvallen, vaak ga ik daar ook bij hyperventileren. Maar dat hoeft natuurlijk niet te zeggen dat dat ook de reden is dat het bij jou gebeurde.

Voor mij werkt het altijd om op mn ademhaling te letten en dan rustig tot tien te tellen. Ook kan het helpen om in een plastic zakje te ademen, of als je die niet hebt, je handen in een soort kommetje voor je mond houden.

het is inderdaad een goed idee om even langs de schoolpsycholoog te gaan! hij/zij kan je vast verder helpen!
succes

Xxjee
ik heb dat ook best vaak (hyperventileren heel benauwd) en dat komt omdat ik heel veel stress heb en te weinig eet en drink
hey,

ja dat heb ik ook. bij mij zijn het dan wel meestal paniek aanvallen waardoor het gebeurd.
het kan allemaal redenen achter zitten die je misschien zelf nog niet weet.

ik zou op een moment dat het gebeurd proberen een rustige plek op te zoeken en daar even je gedachtes laten gaan, misschien helpt dat
Reputatie 3
Badge +3
Heey,

Ik ben ene kant wel blij dat ik dan niet de enige ben die dit vaak heeft. het blijft natuurlijk wel erg vervelend.

Ik voelde me Dinsdag al de hele dag niet heel erg op me gemak. Ik had het idee dat iemand me constant bekeek. Nou heb ik dat wel vaker, maar 's ochtends is het in de trein altijd enorm druk en helemaal als er dan maar 1 enkele trein komt. Ik denk dat de combinatie van druk en het gevoel dat iemand me constant aankijkt ervoor zorgde dat ik een soort paniekaanval kreeg.

Omdat ik niet sneller dan pas na een kwartier de trein uit kon werd het alleen maar erger en erger. Nou ja. In ieder geval ik kon toen naar buiten en ben toen maar even gaan zitten op het bankje. Dus toen ging het ook wel iets beter. Ik kwam toch al te laat voor de eerste les dus ben toen op me gemak naar school gereisd. En heb toen met de zorgcoördinator en me mentor gepraat. Het ging toen allemaal wel weer goed, maar toen ik na de pauze naar de volgende les ging, begon ik ineens helemaal te trillen, leek net of ik een epileptische aanval kreeg. Ik voelde mezelf gewoon goed, alleen ik trilde heel erg? Ik heb geen idee hoe dat kwam of wat dat nou was.

Ik weet wel dat ik ga trillen als ik iemand hoor huilen of schreeuwen, maar niemand op school was echt aan het schreeuwen, en niemand huilde?

^
Future

Reageer