Vraag

hulpdrang na overlijden ouder

  • 26 May 2020
  • 5 reacties
  • 56 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, ik ben een meisje van 15 jaar oud en 5 jaar geleden is mijn moeder overleden aan kanker. Sinds die gebeurtenis heb ik telkens een sterke drang om mensen te willen helpen als die hetzelfde meemaken (of hebben meegemaakt) als dat ik heb. Dit heb ik bij leeftijdsgenoten, maar ook bij volwassenen. Laat ik even een voorbeeld geven: Op mijn school is er een docent die ook op jonge leeftijd haar moeder is verloren. Nu heb ik een sterke drang om met haar te praten en/of ervaringen uit te wisselen. Als ik eenmaal bezig ben voelt het wel goed, maar zodra ik een halve dag later er over nadenk, voel ik mij echt een sukkel. Ik denk dan: "doe toch eens normaal, ze is volwassen en heeft jou hulp echt niet nodig, want je bent een kind!" Ik weet niet of dit bij meerdere mensen ook zo is. Zouden er misschien mensen willen reageren die hetzelfde hebben of weten hoe dit komt of waar dit vandaan komt?

Groetjes,

K. T.


5 reacties

Heyy,

 

Ik ken je gevoel echt ik ben 17 en ben me moeder al op jonge leeftijd verloren ik denk dat dit jou manier is om het te verwerken en dat maakt je geen sukkel ik vind het goed van je dat je andere mensen probeerd te helpen en jou ervaring mee tegeven daar kunnen mensen best wel wat van leren dus maak je geen zorgen :) 

Heyy,

 

Ik ken je gevoel echt ik ben 17 en ben me moeder al op jonge leeftijd verloren ik denk dat dit jou manier is om het te verwerken en dat maakt je geen sukkel ik vind het goed van je dat je andere mensen probeerd te helpen en jou ervaring mee tegeven daar kunnen mensen best wel wat van leren dus maak je geen zorgen :) 

Haii @Coconutt11 , bedankt voor je reactie! Ik ga kijken of dit idd mijn manier van  verwerken is. Had/heb jij hetzelfde dan?

Hey ja uh best wel erg ik weet hoe het is om een ouder te missen en het deed mij veel pijn dus het liefst voorkom ik dat hun ook veel pijn hebben dus probeer ik ze tips te geven

Hey ja uh best wel erg ik weet hoe het is om een ouder te missen en het deed mij veel pijn dus het liefst voorkom ik dat hun ook veel pijn hebben dus probeer ik ze tips te geven

Dat is echt precies wat ik ook heb!

Ooo hehhe ik hoop dat het goed gaat met je :)

Reageer