hulp zoeken bij snijden

  • 26 February 2024
  • 6 reacties
  • 122 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hi, ik ben een meisje van 14.

ik heb een tijdje mezelf gesneden en daarna even strakke elastiekjes gedragen. maar ik had gister een soort depressie aanval waardoor ik mij gister in eens heel veel had gesneden. die sneetjes waren nog niet helemaal genezen. maar ik had vandaag gym en we dragen daarbij T-shirts. als ik die draag zijn de littekens en sneetjes erg goed zichtbaar. ik leg er dus vaak mijn hand overheen. maar mijn hand zweette dit keer en omdat mijn sneetjes nog niet dicht waren brandde dat. ik had daar niet op gerekend waardoor er een kleine auw kwam. mijn vriendin merkte dat op en vroeg wat er was. zo stom als ik was zei ik dat er niks was. we hadden toen een warming up van gym en toen moest ik stoppen omdat ik last had van hart kloppingen. dat had ik al aan een andere vriendin uitgelegd en ook aan jullie in een ander topic. ik had het dus ook aan die vriendin uitgelegd die dus al eerder vroeg of er wat aan de hand was. en de rest van de les ging ze een beetje van dat ik rustig aan moest doen. daardoor dacht ik wel dat ik haar kon vertrouwen. ze had niet echt een mening over die hartkloppingen en wou me er mee helpen. ik denk dat ik haar ook kan vertrouwen met het feit dat ik aan sh doe. ik heb nu dus sterretjes op mijn littekens getekend in de hoop dat ze het merkt en er over doorvraagt. zelf durf ik er niet over te beginnen en ik heb nu al duizenden twijfels over of ik niet beter die sterretjes eraf kan halen. 

ik ben ook bang dat mijn gymdocent of een andere docent het opmerkt.

wat denken jullie, is het verstandig om dit te doen (niet aan denken dat inkt slecht is voor de huid)


6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @ikweethetnietmeer2009 ,

Misschien kun je het haar via een brief of bericht vertellen? 

 

Reputatie 7
Badge +9

helaas niet gelukt. ik kreeg wel veel reacties van anderen maar die vertrouw ik het niet toe. ik hoorde wel een reactie dat het joden sterren waren. ik kan gewoon geen andere sterren tekenen. maar door die sterren kreeg ik dus opmerkingen van dat ik misschien joods ben.

helaas weinig hulp gehad maar ik kan misschien later nog eens proberen.

ik denk dat ik het niet in een brief of bericht kan vertellen. ik heb dat wel eens geprobeerd maar dat werkte voor mij niet

Reputatie 7
Badge +5

Ja, heel lastig …

Ik weet niet goed wat je dan kan doen. Misschien dat ze wel een vermoeden heeft dat je zelfbeschadiging doet, maar er niks over durft te zeggen. 

Ik denk dat je er toch echt zelf over moet beginnen. Waarom werkte een brief niet? Op het forum leg je gewoon goed uit wat er is. Ik snap wel dat het eng is maar irl zeggen is denk ik nog enger...

Reputatie 7
Badge +9

om eerlijk te zijn verbaasd het mij heel erg dat ik hier uit mijn woorden kan komen. 

en je zegt dat je snapt dat het eng is maar ik vind het waarschijnlijk niet eens eng. het is gewoon dat ik niet om hulp durf te vragen. of is dat hetzelfde? mijn hoofd vind dat als ik hulp vraag dat ik zwak ben en dat ik mezelf zwak toon. je mag prima zeggen dat ik dat ik dan niet zwak ben maar dat is hetzelfde als tegen een baby zeggen dat die niet mag huilen.

het kan wel zijn dat ze het inderdaad niet durft te zeggen. waarschijnlijk omdat toen anderen erom vroegen ik gelijk mijn hand ervoor deed.

Reputatie 7
Badge +5

Om hulp vragen is niet zwak, het is juist sterk dat je dat doet. Misschien ben jij er niet persé bang voor om over zelfbeschadiging te vertellen maar er zijn denk ik best veel mensen die dat wel vinden. Dus dat maakt je dan juist sterk (wat trouwens niet betekent dat die andere mensen zwak zijn).

Ik hoop dat je het toch gaat doen!

Reputatie 4
Badge

Het spijt me heel erg dat ik geen goede tips heb. Ik zou alleen kunnen zeggen dat je miss met de kindertelefoon kunt praten.

Reageer