Vraag

Hulp willen zoeken

  • 25 June 2020
  • 1 reactie
  • 36 Bekeken

Badge

Beste mensen, 

Ik ben de laatste tijd vrij depressief. Ik zou graag hulp willen zoeken maar dat gaat lastig. Ik zou bijvoorbeeld wel naar een psycholoog willen maar dan komen mijn ouders erachter en daar heb ik helemaal geen zin in. De relatie tussen mij en mijn ouders is op dit moment niet geweldig en ik heb gewoon geen zin om een super diep en lang gesprek met hun te hebben. Ik denk af en toe aan zelfmoord en ik hoef niet te horen dat iemand gaat zeggen dat er mensen zijn in mijn leven die om mij geven. dat heb ik vaak genoeg gehoord. 

ik weet niet echt wat ik moet doen want ik wil wel naar een huisarts maar ik heb tegelijkertijd geen zin in een heel diepgaand gesprek over hoe het gebeurde en wat er allemaal moet gebeuren. het gaat op dit moment in mijn leven gewoon niet goed maar ik heb geen clue wat ik moet doen. ik wil niet dat mensen helemaal moeilijk gaan doen. dat helpt niet. maar zo blijven zitten wil ik ook niet want dat gaat fout.

groetjes


1 reactie

Hoi

 

Je zou aan professionele hulp kunnen komen via de huisarts, en via school. De huisarts kan je doorverwijzen, en school heeft vaak personeel dat je verder kan helpen. Een vertrouwenspersoon of schoolpsycholoog bijvoorbeeld. 

 

Als je geen zin hebt om je verhaal opnieuw en opnieuw te doen, zou je het éénmalig kunnen opschrijven. Op die manier kan je dat neergeschreven verhaal laten lezen aan degene die je in vertrouwen neemt. Dan hoef jij niet te vertellen wat er speelt, maar kan die persoon dat gewoon lezen. 

 

De huisarts en een (school)psycholoog hebben trouwens beroepsgeheim. Dat houdt in dat ze niet zomaar mogen doorvertellen wat jij met hen deelt. 

 

Gr. Kenshin

Reageer