Vraag

hulp vragen aan mentor bij selfharm en zm gedachten

  • 4 October 2023
  • 10 reacties
  • 170 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1

Trigger warning: ik praat over mezelf snijden en over zelfmoord

 

hoi, ik ben 13 jaar, een meisje en heb Autisme,

en struggle al best wel eventjes met snijden en zelfmoord gedachten. Ik wil dit graag aan mijn mentor vertellen, maar ik weet niet hoe. Ik heb begeleiding gekregen voor het snijden en de zelfmoordgedachten maar maar ik heb dus een vriendin (gewoon platonisch)  (2 jaar ouder, 1 klas blijven zitten) laten we haar M noemen. M vertelde mij dus via snap dat ze ook sh deed en wel eens aan zm denkt we hebben toen gesprek enzo gehad wat ze zei heel fijn te vinden maar daarna praatten we veel minder en nu zein het alleen nog maar die basic gesprekjes, maar ik zie haar dus bijna nooit want ze zit een klas hoger  en heeft dus andere pauzes enzo.ik voel me nu gestrest en bang dat ik iets verkeerd gedaan heb.

 

maar daardoor ben ik ook weer begonnen met sh en denken over zm. hoewel M niet de enige reden is ik heb veel stress van school, het gaat moeilijk met vrienden en ik voel me steeds leeg, alsof er niks leuks meer is maar dat het me niet kan schelen. 

 

Ik wil dit  dus aan mijn mentor vertellen alleen ik weet niet hoe en hoe ik haar moet vragen om een gesprekje. Ik wil niet dat ze het van het sh en de zm gedachten aan me ouders vertelt. geen zorgen k weet dat ik het hun kan vertellen want ze hebben me al eens geholpen hulp te krijgen alleen ik ga liever eers even naar mijn mentor. het spijt me voor alle herhaling en het zeuren, maar als jullie tips hebben voor ook maar iets uit deze vraag laat het weten.


10 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Je kan aan het einde van je volgende mentor les vragen of je een afspraak kan maken om een keerr te praten of een email sturen, je kan vast wel tegen je mentor zeggen of ze het niet verteld aan jouw ouders ze begrijpt wel dat je het moeilijk hebt. Ik denk dat M je nog steeds wel mag, maar misch is het gewoon akward voor M om er over te praten / wil M er niet over praten.

Hey, ik was ook depresief en depresie is moeilijk en ik wens je veel sterkte en ik hoop dat het goed gaat en dat alles beter voor je kan worden <3.

Groetjes en sterkte en suc6 van sinasappelbroodje <3

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @de Annonieme aap ,

 

wat goed dat je hulp wil vragen! Ik ben blij dat je je mentor genoeg vertrouwt om het aan haar te vragen. Mocht je er over willen praten, dan ben je van harte welkom om met De Kindertelefoon te bellen of te chatten, dat kan elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432)

 Ook kan je voor hulp of ondersteuning bij je zelfmoordgedachten altijd contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl . Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar.

 

Veel sterkte en succes,

Marieke

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoii

Wat @sinasappelbroodje ook al zegt, je kunt het einde van de les vragen of een mail sturen, bij ons op school kan je chatten met een leraar, ik weet niet of dat bij jullie ook zo is, maar dan kan je een berichtje sturen.

Misschien een tip, hoef je niet te doen 🙃 maar zet in zo'n mail/berichtje een klein beetje waar het over gaat, dan kan je mentor genoeg tijd in plannen en is het voor jou een stuk makkelijker!

Écht vraag het je mentor!! Ik heb ook zoiets tegen mijn mentor gezegd, en heb nu hulp en hij helpt me ook nog steeds, en hij is niet eens mijn mentor meer!

Dus: doe het!!

Groetjess 

Reputatie 6
Badge +1

Update: Ik heb een bericht naar mn mentor gestuurd en morgen hebben we een gesprekje. Iemand daar nog tips voor?

Reputatie 6
Badge +3

Tips heb je niet echt nodig denk ik, wat kan er fout gaan?, ik zou wel proberen te focusen op niet te zenuwachtig te worden en proberen niet te huilen als dat lukt.

Veel suc6👍, groetjes sinasappelbroodje

Reputatie 7
Badge +3

hoi

probeer gwn alles te zeggen wat je wil.

en: je kunt van tevoren opschrijven wat je wil zeggen, dat hoef je niet mee te nemen, maar dan heb je het in je hoofd allemaal op een rijtje.

sorry @sinasappelbroodje maar ik ben het niet helemaal eens met dat niet huilen, als je moet huilen en je voelt je veilig, kan je het gewoon laten gaan!

heel veel succes!!

groetjess

Reputatie 7
Badge +11

Hey @de Annonieme aap,

Fijn dat je het hebt verteld aan je mentor!

Heel vervelend dat je aan sh doet, is echt nergens voor nodig! Je kan met de KT bellen of chatten als je dat wilt.

Over dat je voelt dat er niks leuks meer is en lastig gaat met vrienden: Je kan ook op een sport gaan bijvoorbeeld, dan leer je vast leuke mensen kennen en heb je wat leuks te doen :)

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +3

Hoii

Hoe ging het met het gesprek? (Als ik vragen mag)

Ben best benieuwd, ik ben vroeg uit dus misschien moet je nog, maar ik hoop/verwacht dat het goed is gegaan/gaat.

Groetjess 

Reputatie 6
Badge +1

update: ik heb het gespek met mn metor gehad. Ze antwoorde erg goed, ook heeft ze naar mijn arm gekeken en gezegt wat ik moet doen als het te erg bloed (ze is bio docent) en ze heeft gezegt dat ik er dit weekend met mijn ouders er over moet praten en dat zij ze gaat bellen (als ze weet dat ik het heb verteld) maar ik ben er best blij mee

 

Deel van de  tekst is aangepast omdat triggerende  inhoud kan hebben (regel 6)

Reputatie 7
Badge +3

Hey @de Annonieme aap ik ben zo blij voor je!!!

Heel veel succes met het je ouders vertellen!

Groetjess

Reageer