Trigger warning: ik praat over mezelf snijden en over zelfmoord
hoi, ik ben 13 jaar, een meisje en heb Autisme,
en struggle al best wel eventjes met snijden en zelfmoord gedachten. Ik wil dit graag aan mijn mentor vertellen, maar ik weet niet hoe. Ik heb begeleiding gekregen voor het snijden en de zelfmoordgedachten maar maar ik heb dus een vriendin (gewoon platonisch) (2 jaar ouder, 1 klas blijven zitten) laten we haar M noemen. M vertelde mij dus via snap dat ze ook sh deed en wel eens aan zm denkt we hebben toen gesprek enzo gehad wat ze zei heel fijn te vinden maar daarna praatten we veel minder en nu zein het alleen nog maar die basic gesprekjes, maar ik zie haar dus bijna nooit want ze zit een klas hoger en heeft dus andere pauzes enzo.ik voel me nu gestrest en bang dat ik iets verkeerd gedaan heb.
maar daardoor ben ik ook weer begonnen met sh en denken over zm. hoewel M niet de enige reden is ik heb veel stress van school, het gaat moeilijk met vrienden en ik voel me steeds leeg, alsof er niks leuks meer is maar dat het me niet kan schelen.
Ik wil dit dus aan mijn mentor vertellen alleen ik weet niet hoe en hoe ik haar moet vragen om een gesprekje. Ik wil niet dat ze het van het sh en de zm gedachten aan me ouders vertelt. geen zorgen k weet dat ik het hun kan vertellen want ze hebben me al eens geholpen hulp te krijgen alleen ik ga liever eers even naar mijn mentor. het spijt me voor alle herhaling en het zeuren, maar als jullie tips hebben voor ook maar iets uit deze vraag laat het weten.