Skip to main content

Dag allemaal,

Ik heb een erg goede vriend die de laatste tijd zo'n beetje alles tegen heeft. Ik ga niet in detail vanwege privacy, maar het komt er op neer dat een famillielid zelfmoord gepleegd heeft, een ander suïcidaal is en daar bovenop zijn ouders gaan scheiden. Mijn eigen ouders zijn ook gescheiden dus ik weet hoe het voelt, maar ik weet niet zo goed hoe ik nou echt hem steunen kan. Zoals je ziet zijn zelfmoord gedachtes dus hoog in zijn famillie, en mijn wereld zou echt uit elkaar vallen hem te verliezen. We zijn zo'n 4 jaar enorm goede vrienden al. Heeft iemand ideeën? 

Alvast bedankt

Heyy,

Wat naar zeg echt super lief dat je hem zo wilt steunen! Het beste wat je kan doen is denk ik er gewoon voor hem zijn. Blijf vooral met hem afspreken en probeer leuke dingen met hem te doen en je kan ook tegen hem zeggen dat je er voor hem bent en dat hij altijd met jou kan praten als hij dat wilt.

Je kan dit trouwens ook altijd eens een keer met de kindertelefoon bespreken dat kan via deze link en de mensen daar hebben misschien ook nog wel tips voor je > https://www.kindertelefoon.nl/

Sterkte!

Liefs, ItsJustMe <3

Pfoeh heftig hoor! 

Laat vooral weten dat je er voor hem bent en dat je oprecht van hem houdt. Probeer hem wat te steunen maar let ook goed op jezelf dat jij er niet ten onder gaat. 

Je kan ook altijd contact opnemen met 113 voor advies te vragen hoe je het beste hem kan helpen. 

Ook kan je hem voorstellen om een psycholoog/therapeut te zoeken voor wat extra ondersteuning maar dwing hem ook niet. 

Als hij een knuffel fijn vindt kan dat ook echt al heel steunend zijn, persoonlijk voor mij vind in dat een knuffel soms meer helpt dan woorden! 

Liefs 

Anoniem789 

Reageer