Beantwoord

Hulp om snijden



Toon eerste bericht

711 reacties

Hey!

Nou, ik zou dan dus én lange sokken én een lange broek dragen...

In vleesvervangers zit vaak een heleboel rotzooi. Bovendien is de kans op een tekort aan B12 en ijzer erg groot, dus daar moet ik supplementen voor krijgen én ik moet visolietabletten nemen, aangezien ik dus ook geen vis meer eet...

We hebben geen zonnepanelen. Mijn vader vindt het te duur. Ook met een elektrische auto vindt hij het te duur, dus ja... We zitten ook bij ING en het is niet zo dat die bank zo goed is voor het milieu, dus eigenlijk is ons gezin heel erg slecht bezig, haha.

Leuk, dat jij wel zonnepanelen krijgt! Geeft het jou ook een goed gevoel dat jullie wat duurzamer bezig zijn, of maakt het jou maar weinig uit?...

Groetjes,
Anoniempje
mij maakt het best wel veel uit...
maar het kort douche vind ik vervelend...
ik moet binnen 5 minuten me haren en de rest wassen. het lukt maar is niet bepaald ontspannend.

ken je het goede doel ocean clean up?
mijn school zocht afgelopen jaar een nieuw goed doel om geld voor op te halen.... en toen hebben 4 duizend euro in 4 weken op gehaald. en ik heb zelf er 700 voor op gehaald haha.

al aan dat kan je horen dat ik er om geef haha.

ik dronk ooit veel kleine flesjes met frisdrank. ik heb het omgeruild voor een dopper met water uit de kraan dus dat is ook besparend. heb een me vrienden voor hun verjaardagen allemaal een doorgegeven. dus nog meer plastic besparing.
ik heb ook bij mijn vader in de auto geregeld dat hij mini vuilnis zakjes kan gebruiken in de plaat van op de weg pleuren

dus ja ik vind het belangrijk

groetjes
blue
Hey,

Je vakantie gaat tot nu toe goed. Fijn! Je hebt toch maar de planning opgeschreven en je hebt ook al wat afgesproken met vrienden. Fijn dat je nu wat meer dingen te doen hebt.

Je zou ook je wekker kunnen zetten om de hond alsnog uit te laten.

(nu we het over school hebben, vorige week kreeg ik mijn nieuwe schoolrooster al toegemaild, hoe geweldig is dat? *niet*).Lijkt mij wel fijn. Ik krijg mijn rooster en klassenindelingen enzo meestal 1 dag van te voren en das nogal stressen. Maar ja, dit is weer het andere uiterste (hoewel jij al wel langer vakantie hebt dan ik 🤔 )

Je ouders willen allemaal dingen ondernemen die jij eigenlijk niet ziet zitten ivm automutilatiewonden. Begrijpelijk. Ik denk dat ze bij dat zwemmen niet echt nadenken en dat je moeder het best alweer vergeten kan zijn. Als je zelf geen wonden/littekens hebt, sta je er niet echt bij stil waar je het allemaal wel niet kan zien.
In plaats van die moeilijke activiteiten zou je ook kunnen voorstellen wat anders te doen. Bijvoorbeeld naar de bios, daar is het lekker koel en kun je gemakkelijk lange kleding dragen :)

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat je ouders vergeten zijn dat je jezelf beschadigd, gezien de zorgen die ze in het verleden hebbeb geuit. Ik denk dat ze het onderwerp gewoon minder omhoog brengen.

Goed dat je je ouders hebt verteld dat je vegetariër wil worden. Je gaat wel wat dingetjes missen. Het is op zich geen ramp soms vlees te eten. Minderen in je consumptie is ook al wat.

Gr. Pin
Hey!

Blue
Wow, je doet inderdaad een heleboel voor het milieu. Moet je van je ouders binnen 5 minuten douchen?

Je zou ook je wekker kunnen zetten om de hond alsnog uit te laten.
Nou, ik zet dus sowieso mijn wekker iedere ochtend en wordt soms zelfs eerder wakker. Het probleem is dat ik liever in mijn bed blijf liggen omdat ik dan alleen ben en mijn ouders niet om me heen heb. Bovendien draag ik met deze hitte een pyjama met korte mouwen en een kort broekje, dus blijf ik zo lang mogelijk boven om te genieten van mijn korte broek (en toch vertik ik het om mijn lange spijkerbroek op te geven met dit weer).

Lijkt mij wel fijn. Ik krijg mijn rooster en klassenindelingen enzo meestal 1 dag van te voren en das nogal stressen. Maar ja, dit is weer het andere uiterste (hoewel jij al wel langer vakantie hebt dan ik 🤔 )
Ja, klopt. Het zijn beide een beetje uitersten. Ik kreeg mijn rooster in week 2 van mijn vakantie, wat ik toch best vroeg vind. Maar ik heb begrepen dat dat komt doordat Magister vervangen wordt (ik weet niet of jullie hier bekend mee zijn, maar ik weet ook niet zo goed hoe ik Magister uit moet leggen).

Je ouders willen allemaal dingen ondernemen die jij eigenlijk niet ziet zitten ivm automutilatiewonden. Begrijpelijk. Ik denk dat ze bij dat zwemmen niet echt nadenken en dat je moeder het best alweer vergeten kan zijn. Als je zelf geen wonden/littekens hebt, sta je er niet echt bij stil waar je het allemaal wel niet kan zien.
In plaats van die moeilijke activiteiten zou je ook kunnen voorstellen wat anders te doen. Bijvoorbeeld naar de bios, daar is het lekker koel en kun je gemakkelijk lange kleding dragen :)

Ja klopt, ik verbaas me er soms ook om hoe vaak ik bezig ben met mijn zelfbeschadiging. Als je het zelf niet doet snap ik dat je er minder mee bezig bent. Ik vind het voornamelijk vreemd dat ze het ene moment zo bezorgd en bang kunnen zijn en het volgende moment denken dat ik 'normaal' ben (niet dat andere kinderen die niet aan zelfbeschadiging doen wel normaal zijn, maar je begrijpt wat ik bedoel). Over de bioscoop: helaas hebben ze daar geen airconditioning, dus dat is ook niet echt een optie. Het is ook niet zo dat ik sta te popelen om iets met mijn ouders te doen hoor, het liefst word ik gewoon met rust gelaten deze vakantie.

Groetjes,
Anoniempje
Hey,

Je zet je wekker, maar vervolgens blijf je in bed liggen. Tja, soms wel lekker, maar als je dit altijd doet heeft die wekker geen nut meer nee.

Spijkerbroek met 40+ graden?? Pfff respect. Gelukkig is het nu (als het goed is) koeler.

Is Magister niet een landelijk ding? Iedereen die ik ken gebruikt Magister op zijn/haar school 🤔

Aahh geen airco bij jouw locale bios. Das toch jammer. Hopelijk laten je ouders je verder met rust.

Gr. Pin
Is Magister niet een landelijk ding? Iedereen die ik ken gebruikt Magister op zijn/haar school 🤔
voor ehm regulier onderwijs is dat misschien gebruikelijk maar ik heb er nog nooit van gehoord 😂

oke sorry kan niks bedenken om nog meer te zeggen haha..

groetjes
blue
Haha oké, zal dat 'm wel zijn.
Hoe gaat ie nu?
Hey!

Het gaat wel goed. Ik heb drie weken niet gesneden, maar ben afgelopen week weer begonnen.

Met de planning enzo gaat het niet heel geweldig, maar nu ik weet wat ik voor de rest van de vakantie ga doen weet ik dus ook hoe veel tijd ik nog heb om de dingen te doen die ik wilde doen (volgens mij klinkt dit een beetje vaag, dat spijt me). Hierdoor heb ik wel wat meer motivatie om op tijd op te staan en een beetje een ritme te vormen, aangezien het niet heel lang meer duurt tot school weer begint (voor mij althans).

Die ene instelling heeft afgelopen vrijdag gebeld en we (mijn ouders en ik) hebben woensdag een afspraak. Daarin gaan ze nog wat vragen stellen en een behandelplan opstellen. Ze willen volgens mij dat ik een soort groepstherapie ga volgen waarbij je voornamelijk in de buitenlucht bent.

Ik spreek nu wekelijks met een vriendin af (weet niet of jullie het nog weten, maar ik kwam een half jaar geleden een oude vriendin tegen die met ongeveer dezelfde problemen had gezeten als ik). Dan praten we eerst even over onze problemen en kunnen daarna ook over 'normale' dingen praten, wat ik wel fijn vind.

Mijn mentor stelde voor om over twee weken samen iets te gaan doen, dus als het goed is zal ik haar nog zien voordat school weer begint.

Hoe gaat het met jullie? (Als je die vraag wilt beantwoorden.) Een beetje een leuke vakantie tot nu toe?

Groetjes,
Anoniempje
Hey,

3 weken niet snijden is toch best knap! Fijn dat je het zo lang niet nodig had :)

Wel goed dat je een ritme hebt nu. Of iets wat er op lijkt. Dat lijkt me idd prettig.

Je bent gebeld door de instelling en jullie hebben een afspraak staan. Das mooi. Zij denken aan groepstherapie in de buitenlucht. Dat lijkt me een stuk relaxter dan 1 op 1 in zo'n kamertje. Wat denk jij?

Leuk dat je wat meer afspreekt met een oude vriendin. Ik kan me haar inderdaad nog herinneren. Fijn dat het niet de hele tijd over jullie problemen gaat, maar dat jullie ook andere gespreksonderwerpen hebben. Vind je het prettig om er met haar over te spreken?

Je mentor heeft je benaderd om af te spreken. Al een idee wat jullie gaan doen? Dierentuin? 👀

Mijn vakantie is tot nu toe zeer veel Netflix, waar ik nu wel een beetje klaar mee ben. Gelukkig heb ik vanaf volgende week 2 dagen werk en nog wat andere dingetjes staan (niet zo veel, maar toch iets).

Gr. Pin
Hey!

Het klinkt misschien raar, maar ik heb een beetje het gevoel dat wanneer ik mezelf snijd ik beter voor mezelf zorg. Snijden op zichzelf is niet echt goed voor mezelf zorgen, dat weet ik, maar wonden verzorgen dan weer wel. Bovendien kom ik dan ook eerder mijn bed uit om naar beneden te gaan en wat te eten ofzo.

Aan de ene kant lijkt het me beter dan 1 op 1, dan is het minder confronterend ofzo. Aan de andere kant vraag ik me af hoe ze willen dat ik me beter ga voelen door in een groep dingen te doen, want sociale activiteiten alleen al geven me stress en spanning.

Ik vind het wel fijn om ook in de vakantie mijn problemen een beetje te bespreken, dan kan ik praten over wat me dwarszit en het vervolgens loslaten. Bovendien is het best gezellig en kan ik haar ook helpen, dus een win win situatie.

Je mentor heeft je benaderd om af te spreken. Al een idee wat jullie gaan doen? Dierentuin? 👀
Nou, ze zei dus dat ze me dit weekend zou benaderen en dat ik dan moest zeggen wanneer ik kon en wat we zouden kunnen doen. Ik dacht dat ze met me naar een sterrenwacht in de buurt wilde, maar blijkbaar niet? (Ik heb het opgezocht en het is wel een beetje vervelend qua afstand, zij doet er 20 minuten over en ik zou dan mijn ouders moeten vragen om me te brengen en dan alsnog 40 minuten in de auto zitten.) Dus dat is ook nog maar de vraag... We zouden naar de dierentuin kunnen gaan of gewoon ergens een wandeling maken, maar voor de rest ben ik echt ideëenloos...

Ah, Netflix... Daar zit ik de laatste vrij weinig op moet ik zeggen. Ik ben nu bezig met The 100 en Glee. Wat kijk jij allemaal op Netflix? Heb je een autisme-vriendelijk baantje gevonden? Vertel, wat is het?

Groetjes,
Anoniempje
Hey,

Ik snap je wel. Wonden vereisen nu eenmaal aandacht en als je het zetje hebt, gaat de rest vast ook makkelijk.

Ik heb ook een groepsding therapie gehad met meer bewegingsdingen. Dat was zo veel beter dan alles wat ik had gehad. Idk het heeft me nu niet heel erg geholpen, maar kwam er wel altijd semi vrolijk van terug... 🤔 Het was vaag. In ieder geval dus véél beter dan praten 1 op 1 in zo'n benauwd hokje ugh.

Misschien moet je het gewoon zien als het forum. Alleen loop je dan lekker buiten en weet je van iedereen zijn/haar echte naam.

Hmmm ja, een activiteit vinden is dus nog lastig. De dierentuin kan altijd nog, maar het is ook goed om je te beseffen dat hier toegangsprijzen voor zijn. Een park kan idd altijd nog.

Ik denk dat je gewoon een paar opties kan zeggen en dan vragen hoe zij het voor zich zag. Jullie komen er vast wel samen uit lijkt me.

Wat ik allemaal op Netflix kijk? Het moet maar je genre zijn, maar the 100 kijk/keek ik ook (momenteel steeds nieuwe afleveringen). Ik houd van SciFi en dan vooral van "the end of the world" dingen en timetravel achtige dingen. Momenteel kijk ik Grimm (wel Scifi, minder van dat andere) en das echt top.
En m'n baan, ja... Als ik nog een baan wou in de vakantie voor mij, was m'n enige optie post, dus dat is 'm dan ook geworden.

Gr. Pin
Hey!

Was het meer een leuke bezigheid of heb je er ook nog iets geleerd?

Ja, de toegangsprijs van de dierentuin in de buurt bedraagt 15 euro, niet super duur, maar toch.

Ja, ik denk inderdaad dat we er wel uitkomen, ik ben benieuwd 👀.

Ja, SciFi en dystopie, ook wel een beetje mijn ding en dan aan de andere kant ook drama met komedie. Grimm, daar heb ik wel eens van gehoord. Iets met sciencefictionwezens en dan worden er moorden gepleegd, die dan weer moeten worden opgelost, nietwaar?

De post rondbrengen, hoe bevalt dat?

Groetjes,
Anoniempje
Hey,

Uhm ik weet het niet zo goed. Heb op zich wel wat technieken geleerd voor ik weet eigenlijk niet meer wat 🤔 Ik had wel een beetje het idee dat dat therapiedoel niet echt aansloot bij wat ik toen nodig had.

Ja, je zit aardig in de buurt met Grimm. Ken je de gebroeders Grimm? Zegmaar de originele "sprookjes?" Het gaat dus idd over die wezens en dan over de Grimm. Ook zeker veel moorden die worden opgelost (hoofdpersoon zit bij de politie).

Hoe mijn baan bevalt? Geen idee, ik begin volgende week ^.^

Gr. Pin
hey

Hoe gaat het met jullie?
redelijk. eigenlijk voor mijn doen goed. maar kan wel nog beter. maar ik ben hier zeker te vreden mee! dus het gaat wel goed.

Een beetje een leuke vakantie tot nu toe?

ik heb met 2 vrienden gesproken. 3 weken van 8 tot half 5 gewerkt. en ik ga vannacht om een uur of 3 vertrekken naar Frankrijk.

wat goed dat je 3 weken niet hebt gesneden.
helpt het misschien als je de volgende keer 3 weken niet gesneden hebt een beloning koopt of doen (niet snijde).

Aan de ene kant lijkt het me beter dan 1 op 1, dan is het minder confronterend ofzo.
als je het beter vind om ondertussen te lopen maar liever niet met andere jongeren er bij. kan je dan niet therapie volgen 1 op 1 en lopend?
dat heb ik ooit gedaan. het hielp toen voor mij niet omdat ik bang was om te praten..... maar nu zou het voor mij wel helpen als ik dat zou krijgen.

wat fijn dat je met die vriendin af en toe je hart kan luchten. (doe ik ook met het meisje die ik leuk vind 😊 zij doet het ook bij mij)

We zouden naar de dierentuin kunnen gaan of gewoon ergens een wandeling maken, maar voor de rest ben ik echt ideëenloos...

misschien een beetje laat maar kan je niet eerst een wandeling maken en dan op het laatst ergens wat gaan drinken?

Wat kijk jij allemaal op Netflix?

ik de zelfde soort dingen als jij. voor op vakantie heb ik the rain gedownload.

ik heb veder niks meer te zeggen...
als ik berijk heb kijk ik deze week nog een anders lees ik het 17 augustus bij 👀

geniet nog van je vakantie.

pin is post wel autisme vriendelijk?
mijn broer is autistisch en kan er niet tegen. is na 2x gestopt 😂

groetjes
blue
pin is post wel autisme vriendelijk?
mijn broer is autistisch en kan er niet tegen. is na 2x gestopt
Ik kan zonder al te veel problemen buiten rondlopen, dus voor mijn autisme is het goed genoeg denk ik.
Hey!

Vorige week woensdag zijn we dus bij die instelling geweest. Dit was de allereerste keer voor mij dus ik heb mijn ogen uitgekeken, haha. Het deed me een beetje denken aan een vakantiepark, alleen rook het hier in de gangen naar ziekenhuis.

Ik kreeg een beetje het gevoel dat de man die deze therapie begeleid mij niet heel erg mocht, maar goed. Blijkt dus dat omdat de wachtlijst zo lang duurt ze zijn gaan kijken naar deze vorm van therapie (aangezien daar meerdere mensen aan mee kunnen doen) en mensen op de wachtlijst daar aan gekoppeld hebben, omdat ze denken dat het voor hen zal helpen. Ik geloof er niet zo in eerlijk gezegd, denk niet dat dit mijn problemen gaat verhelpen, maar goed. Bovendien mis ik hierdoor school. Ik kreeg dus de keuze om het wel of niet te doen en moest de volgende week bellen om een antwoord te geven (gisteren). Maar er was blijkbaar geen keus, zoals mijn ouders me vrijdag vertelden, want ik heb hen beloofd op zijn minst 1 ding een kans te geven en aangezien deze instelling de enige is die mij hulp aan wil bieden moet ik wel... (Ik noem het trouwens wel therapie, maar eigenlijk heet het ervaringsleer)

Als het goed is begint het in september en zal het 6 tot 8 weken duren. De groep zal bestaan uit 5 tot 7 mensen en iedereen zal de soortgelijke problemen hebben. De eerste keer ga je met je ouders en zijn je ouders er dus bijna de hele tijd bij 👀.

Oké, dat was dat.

Ben je al als postbode begonnen Pin?

En dan had ik nog een vraagje, aangezien jullie allebei Netflix hebben vroeg ik me af wat jullie vinden van 13 Reasons Why? Er komt een nieuw seizoen aan en ik vroeg me eigenlijk af of jullie bij de tegenstanders, de voorstanders of misschien wel de mensen die het nog nooit hebben gekeken horen?

Groetjes,
Anoniempje
Hey Anoniem06

Je bent langs geweest bij een instelling. Ondanks de ziekenhuisgeur en de man waarbij je het gevoel kreeg dat hij je niet mocht, lijk je van plan te zijn de therapie een kans te geven. Wel, dat lijkt me een stap om trots op te zijn 🙂 Ik wens je een fijne groep en nuttige therapiesessies toe.

Het lijkt me nuttig om met school te bespreken welke mogelijkheden voor je openliggen. Wie weet kan je een aangepast traject volgen, of kan school je studiemateriaal bezorgen.

Het nieuwe seizoen van 13 Reasons Why komt eraan? Hm, gemengde gevoelens van mijn kant. Ik vond de vorige seizoenen best heftig, zeker gezien mijn mentale (on)gezondheid. Ben jij van plan te kijken?

Groetjes
Kenshin
Reputatie 3
Badge +3
Het is nu inmiddels 8 maanden later, hoe staat het er nu voor?

Gr. Iwemw
Hey,

Pretpark?!? 👀😶 Oké, bijzondere omschrijving 😂

Je hebt het gevoel dat de therapeut je niet mag en dat "ervarigsleer" niks voor jou is, maar je in die groep wordt gegooid om de wachtlijst uit te dunnen? Das naar. Maar ja, dan heb je straks wel dat ene ding geprobeerd en ben je ook van verder gezeik af.

Wat heerlijk dat je ouders er de eerste keer helemaal bij zijn. Dan zal vast een vruchtbare sessie worden...

Ja ik ben al begonnen met m'n baan :/

Ik heb het boek gelezen van 13 reasons why en wou aanvankelijk ook de serie kijken. Toen keek ik een aflevering mee van m'n zus en zag ik dus precies het gebeuren. Best wel gedetailleerd... Toen besloot ik het maar niet te kijken i.v.m. triggers e.d.
Ik heb daarbij ook van veel mensen gehoord dat ze andere seizoenen hebben verneukt en dat het helemaal niet meer lijkt op het boek. Daarnaast keur ik niet goed wat die hoofdpersoon heeft gedaan en deze serie/dit boek wordt helemaal upgehiped (geen idee of dit een woord is). Er zijn zelfs al "copycats" geweest en dat zou ik als schrijver niet op m'n geweten willen hebben. Ik keur het dus eigenlijk af, want veel begrip of positieve aandacht vind ik niet dat het opbrengt voor suïcidale mensen.

Gr. Pin
hey

wat goed dat je het als nog en kans geeft al is het gedwongen...
probeer je er wel voor open te staan?

voor mijn gevoel noemen ze het ervaringsleer omdat sommige mensen anti therapie zijn dat ze gewoon afhaken door dat woord. maar noem het lekker hoe je het wilt noemen.

het is wel fijn dat je iets de kans heeft wat hoogstens 8 weken duurt. bij andere dingen had het veel langer kunnen zijn!

die serie ken ik niet 👀

groetjes
blue
Hey!

Kenshin, volgens mijn ouders gaat het helemaal goed komen qua school missen. Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar ik heb wel geluk dat ik die dag eerder uit ben en de lessen die ik mis worden gegeven door mijn mentor, dus de kans dat ze me wat extra uitleg wil geven is groter dan hij een andere leraar.

Vind je dat de serie zelfmoord verheerlijkt (van wat je hebt gezien)?

Ik heb het boek gelezen en ook de eerste 2 seizoenen gekeken. Ik weet niet zo goed wat ik er zelf van vind, toen ik het keek had ik niet echt problemen met mijn mentale gezondheid, dus voor mij is het niet echt triggerend geweest. Ik heb voor een of andere reden al vanaf mijn 12e een rare fascinatie met zelfmoord en dood... Vandaar dat ik het wel interessant vond. Ik kan me ook wel vinden in het standpunt dat zelfmoord verheerlijkt wordt.

Pin, ik zei vakantiepark, geen pretpark 😉. Ik weet niet wat ik had verwacht, maar eigenlijk zijn het dus een heleboel gebouwen op een terrein in het bos en zijn er ook een paar speelplaatsen, dus vandaar de vergelijking met een vakantiepark.

Je baantje bevalt dus niet?

Wat vond je van het boek?

Het verhaal is inderdaad heel erg aangepast. Dit seizoen is Bryce Walker vermoord en gaat het erom wie dat heeft gedaan, dus ze zijn heel ver van het oorspronkelijke verhaal verwijderd.

Ik vind het dan wel weer goed dat ze een soort 'aftertalk' hebben over de verschillende onderwerpen die in de serie voorkomen, maar denk niet dat iedereen daar naar kijkt...

Zijn er echt mensen geweest die zelfmoord hebben gepleegd en toen tapes hebben achtergelaten met verwijten naar mensen? Dat is een beetje het ding in het verhaal, ik denk dat zelfmoord voornamelijk gaat over het gevoel dat ieder beter af is zonder jou (of misschien interpreteer ik het verkeerd) terwijl dat niet het geval is bij 13rw, daar zegt ze dat het de schuld is van anderen dat zij zelfmoord heeft gepleegd.

Blue, ik wil wel proberen er open voor te staan, maar ik ga de eerste keer sowieso met tegenzin omdat mijn ouders er dan bij zijn. Als ik dan het gevoel heb dat het helemaal niks is weet ik niet of ik er zo open voor zal staan, maar als het wel meevalt zal ik het wel proberen.

Het zou best zo kunnen zijn dat ze deze vorm van therapie ervaringsleer noemen om het minder heftig te laten klinken, maar het is wel echt een ding, zoals je op deze link kunt zien.

Groetjes,
Anoniempje
Pin, ik zei vakantiepark, geen pretparkNog steeds bijzonder, maar snap het nu wel.

Zijn er echt mensen geweest die zelfmoord hebben gepleegd en toen tapes hebben achtergelaten met verwijten naar mensen?Ik heb van 2 gevallen gehoord, geen idee hoe het zich verder heeft verspreid.

Het boek was wel ok, maar ik kreeg er gewoon rare vibes van. Alsof idd zelfmoord werd verheerlijkt en er werd gedaan alsof die meis die zelfmoord pleegde de goeie was en al die andere mensen slecht waren en zo payback kregen. Om eerlijk te zijn vond ik het ook echt domme redenen (sommige) en Hanna heeft veel emotionele schade aangericht bij die 13 mensen. Zij is net zo goed fout in dit verhaal en niet alleen het slachtoffer vind ik. In mijn ogen had ze beter andere dingen kunnen doen dan zelfmoord plegen (al helemaal op deze manier).

Ik denk idd niet dat iedereen die aftertalk kijkt, maar vind het wel goed dat ze het aanbieden. Ze hebben ook steeds een triggerwarning voor een aflevering toch?

ik denk dat zelfmoord voornamelijk gaat over het gevoel dat ieder beter af is zonder jou (of misschien interpreteer ik het verkeerd)Dat is slechts 1 vd redenen. Veel suïcidale mensen hebben dat gevoel ook, maar je hebt ook zeker mensen zoals Hanna, dd hoofdpersoon. Ook heb je veel mensen die het leven (en het lijden wat daar voor hen bij hoort) gewoon echt te zwaar vinden. Sommigen weten ook dat anderen van hen houden, maar besluiten toch er een eind aan te maken. Zelfmoord is vaak veel complexer.

Je baantje bevalt dus niet?Mwe, het is fijn om iets anders te doen te hebben dan Netflix, maar het is ook niet echt mijn ding I guess. Mensen hebben hele vervelende brievenbussen en het regent steeds op mijn bezorgdagen (regen vind ik niet erg, maar mijn papieren post wel). Dus ja. Mwe.
Hey!

Ja, oké, geen andere uitweg door gebeurtenissen zien is ook een reden. Maar ze zijn volgens mij nooit boos en Hanna lijkt dat wel te zijn... Klopt, door die tapes te plaatsen doet ze die 12 mensen ook pijn (overigens doe je dat al als je gewoon zelfmoord pleegt, maar dit is wel over de top).

Er zit inderdaad op iedere aflevering een triggerwarning en ze hebben nu ook de daad zelf eruit geknipt.

Haha, vervelende brievenbussen, ik moet bekennen dat wij er zelf ook een hebben. Om die redenen heb ik ook nooit een baantje als folderbezorger gewild. Verdient het wel een beetje goed? En is dit voor de vakantie of ga je er als school begint mee door?

Groetjes,
Anoniempje
hey

pin misschien moet je blij zijn dat ze vervelend zijn 🤔 (niet dat dat nou zo leuk is)

maar mijn wijk is iets gewelddadiger denk ik 🤔
er zijn al 8 post bezorgers aan gevallen en op 1tje geschoten. waardoor ik het niet zou willen.
bij 1 aanval was het zo erg dat een waak hond 2 vingers had af gebeten (🤢).

en daar liep mijn broer 2 weken en toen was hij er klaar mee. hij is toen gestopt. hij is een watje 😂

groetjes
blue

Reageer