Vraag

Hulp nodig met mogelijke depressie

  • 11 October 2020
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoihoi,

Dus voor al.. 5 of 6 maanden voel ik me best wel vaak depressief. Of ja vaak? Eigenlijk 24/7. Ik voel me gewoon leeg, hopeloos, geïrriteerd.. ik weet het gewoon niet meer.  School gaat ook moeilijk. Concentreren kan ik niet, mijn hoofd doet pijn omdat ik me zo moe ben terwijl ik gvd 8 tot 9 uur heb geslapen, toch voel ik me meer dood dan levend. Elke dag voel ik me gewoon zo moe.

Zelf heb ik dit niet echt aan een persoon verteld, hoe gvd ik me kxt voel. Is er iemand die er nog te vertrouwen is, dan? Ik vraag me af hoe het voelt om blijheid te voelen. 

Ik ben van plan om dit aan iemand te vertellen, maar wie? En hoe? Hoe kan ik van dit af als ik niet weet hoe? 

Tips zou fijn zijn.


2 reacties

Badge

Ik herken mijzelf Heel erg in jouw,

Een depressie zou ik niet willen zeggen. Dat moet je echt aan experts overlaten.

Zou kunnen dat je het aan een naaste verteld? Tante, oom , docent, vriend(in), dier, knuffel ec? Ik ga er van uit dat je het niet aan je ouders wilt vertellen. klopt dit?

Maar het is voor je ouders niet prettig het via via te horen dus zet ik je ouders ook bij de optie lijst.  

Ik vraag me af hoe het voelt om blijheid te voelen. Dat herken ik echt uit duizenden. Ik zal je niet vertellen hoe je blij wordt want dat is voor iedereen anders en als ik als tip geef “Ga iets leuks doen” weet je niet wat je leuk vind. Dat had ik ook . Dus mijn tip is: Wees er niet zo onzeker over. Er zijn blije momenten in het leven en nare dingen. Die nare dingen mogen er ook zijn en die moeten we omarmen. Net zoals de dingen die er ook goed gaan. “Maar er gaan geen dingen GOED” Dat is boelshit. 

Leef wat vaker in het heden en niet in verleden of toekomst. 

Reputatie 3
Badge +2

Ik zou er zeker over praten. Die gedachten gaan vanzelf weg, maar dat kan heel erg lang duren. De mensen die Bezigmethelpen noemde bijvoorbeeld.

Reageer