Vraag

hulp nodig maar ik kan het niet vragen

  • 6 May 2023
  • 4 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Hi misschien heb je het bij mij al gelezen ooit maar ik ben waarschijnlijk depressief en ik wil ...mezelf iets aandoen….ik wil naar de psycholoog eerst dacht ik dat het niet mocht maar ik heb nu sterk het gevoel dat het mag (ik heb geen moeder daarom heeft mijn oma voogd en mijn vader volledig gezag daarom zeg ik oma en vader en niet mijn ouders als je een reactie plaats zou ik het fijn vinden dat jullie oma of vader zeggen of ouder/verzorger misschien ligt eraan wat jullie zeggen vind ik het ook goed maar geen ouders houd daar rekening mee aub) maar ik heb twee problemen mijn oma gaat dan tegen iedereen zeggen dat ik bij een psycholoog zit en dat wil ik niet niet iedereen hoeft het te weten en ik wil zeker weten dat het mag dus ik wil het vragen maar mijn vader zie ik niet echt vaak en ik durf niet langs te gaan om het te vragen en mijn oma is altijd druk of als ze tijd heeft wil ik haar laten rusten want ze heeft wat aan haar voeten en als we iets doen samen is mijn tante er altijd bij en bemoeit er zich mee ze wilt alles weten terwijl ik vind dat ik ook zonder dat zij hoeft te bemoeien dingen kunnen bespreken en als ik haar vraag om effe weg te gaan of effe niet mee te bemoeien word ze boos en mij oma ook 

wat moet ik doen 

-tekst aangepast door de kindertelefoon i.v.m. regel 6- (nieuwe regels=nieuwe nummers)-


4 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hoi, dit lijkt me heel kut voor je. En jammer dat je je oma niet kunt vertrouwen, hoe oud ben je? Want de huisarts heeft geheimhoudingsplicht. En misschien kan je voor dat je t vertelt vragen of t tussen jullie kan blijven. Je kan ook zelf bellen voor n afspraak je familie gaat dat dan echt niet gelijk weten.  Je kan ook bij 113 volgensmij n cursus of iets krijgen moet je ff opzoeken op hun website of even bellen. Heb t zelf nooit gedaan namelijk.  Er s ook n vertrouwenspersoon op school. Misschien werkt dat?  Succes 

Reputatie 7
Badge +9

Thanks ik ben 14 en mijn huisarts heb ik niet meer hij heeft een andere functie en daarom krijg ik een andere dus ik heb nog toestemming nodig dus ze moeten het weten

Reputatie 4
Badge +3

Beste Gekehenkie,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groeten Claire

De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +9

Oké thanks 

Reageer