Skip to main content

Hoi,

 

Ik heb veel moeite met de mening van anderen. Ik schaam me snel voor fouten en ik denk al snel dat anderen mij raar vinden. Zelf als ik iemands mening niet weet dan ben ik aan het denken wat ze van mij vinden.  Ik vind sociale gebeurtenissen( bijv. Verjaardagen, iemand die ik ken tegenkomen op straat) ook heel lastig. Daarnaast heb ik ook veel moeite met presenteren voor een groep of het middelpunt van een groep zijn. 

Ik heb online wat dingen opgezocht en ook een paar tests gedaan, hier kwam uit dat ik mischien last heb van een angststooris. Op dit moment ben ik klaar met mijn leven en zou ik het liefste gewoon dood willen. Ik probeer hiervoor hulp te zoeken, maar dat lukt niet, omdat ik te bang ben voor de mening van de ander. Ik wilde ook nog 113 of kindertelefoon proberen, maar dat durf ik ook niet.

Iemand tips/ideeën voor mij?

Als je nog vragen hebt stel ze dan hieronder.

Bedankt

Het blijft lastig als je te bang bent om anderen om hulp te vragen (dat heb ik ook en daarom doe ik heel veel dingen niet wat ik wel graag wil) Ik denk het beste voor nu is dat je eerst de kindertelefoon belt.:) Ze krijgen dit dagelijks mee en er is nergens om je voor te schamen! Ik weet zeker dat ze wel eens “gekker” dingen hebben gehoord daar.  En zei kunnen je ook verder helpen met dingen.

En op zich snap ik wel dat je erop dit moment niet zou willen zijn. Dit verhaal doet me erg aan mij denken en ik weet natuurlijk ook niet hoe oud je precies bent (en dat hoef je ook niet te vertellen) maar een jaar geleden durfde ik ook helemaal niks(ik was toen 16). Ik durfde niet eens alleen naar de winkel.  Inmiddels zijn we een jaar verder en ik heb met een sociale werkster gepraat op mijn middelbare school en dit hielp me wel om meer uit mijn schulp te kruipen. Misschien dat dit ook nog een optie zou kunnen zijn voor jouw als je je het je ouders niet wilt vertellen? Je kan dan naar je mentor lopen of naar je meest vertrouwde docent om hier naar te vragen want de meeste scholen hebben dit wel. En daarom vragen is niks raars aan want ik weet zeker dat redelijk veel kinderen van je school daar naar toe gaan.

Ik hoop dat ik je hier wat mee geholpen heb! En zo niet hoop ik dat je misschien ergens anders steun en hulp kan krijgen :)


Hoi hoi!!

Wat een vervelende situatie. Heb je mensen waar je mee kan praten of deze gevoelens vertelt hebt? Zoals je ouders, mentor of vrienden? 

Als praten bij mij soms niet lukt schrijf ik het op en leg dat dan bij de persoon die ik dat wil vertellen neer. Zoals in de vorm van een brief of een appje. En daarna gaat praten een beetje makkelijker. Mischien werkt dit ook voor jouw? 

Met vriendelijke groet Jess <3


Hoi @DePersoon ,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

 

Veel sterkte en groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon


Reageer