Hulp gevraagd, ik voel mij slecht

  • 13 January 2021
  • 2 reacties
  • 75 Bekeken

Badge

hoi,

als iemand tips of advies heeft over de volgende dingen, graag.

ik ben 14 Jaar en ik heb nogal wat dingen.

de laatste dagen gaat het wat beter maar tegelijkertijd ook slechter want ik voel me alsof ik me er bij neer gelegd heb, wat ook zo is maar het is mijn keuze. dit is vast heel onduidelijk, sorry daarvoor.

ik snijd, al best wel lang, en een paar weken geleden kwam ik erachter dat een vriendin van mij snijdt, ze weet het niet van mij, maar ze komt dus naar mij toe voor help en om erover te praten.  en dat is helemaal prima en fijn dat ze me vertrouwt, maar ik ben niet echt de juiste persoon en voel me daar wel schuldig over, want ja, ik snijd zelf. Gedeelte van de tekst verwijderd door de Kindertelefoon, in strijd met regel 9. terwijl zij nu bij mij voor hulp en vertrouwen komt. en ik woel me echt een slecht persoon daardoor.

ook mijn ouders, mijn ouders, laten we maar zeggen dat het er niet makkelijker op wordt, en als ik van plan was zou ik proberen om uit dit huis te ontsnappen, maar ik weet dat dat niet kan. Gedeelte van de tekst verwijderd door de Kindertelefoon, in strijd met regel 9. Ze zijn alleen zo'n enorme trigger, iedere keer dat er wat gebeurt word de drang zo groot.

en mijn hoofd zit zo vol, en ik heb die stemmen en die maken continue ruzie, en ze zorgen ervoor dat ik slechter slaap en dan in de ochtend kom ik juist mijn bed niet uit en dan kost het me zoveel moeite om niet te spijbelen.

en dan is er ook nog dat mensen denken dat ik anorexia heb (heb ik niet!), en iedereen focust zich daar zo op, terwijl ik eten gewoon niet lekker vind. en het is zo irritant om iedere dag te moeten opnoemen wat je gegeten hebt en dat je dan een blik krijgt van dat vinden we te weinig. en totaal onterecht want als je naar de rest van mijn gezin kijkt… zij eten juist superveel en ongezond, in mijn ogen. en ik vind het gewoon niet fijn dat er de hele tijd gecheckt word of ik wel eet, of dat ik het niet uitspuug( wat mij echt super vies lijkt om te doen), maar iedereen focust zich er zo op, alsof ik hun afleiding ben ofzo, en ik heb dus echt geen anorexia ofzo.

en ik mis het sporten, dit hebben waarschijnlijk meerdere, maar ja, mijn zusje mag wel weer trainen en steeds meer mensen om heen mogen weer trainen, kom ik, al sinds de herfstvakantie niet meer mogen trainen. en dat is best jammer en ik mis het zwembad, en ik had graag nog een keer een potje gespeeld voor ik sterf maar ja, niks aan te doen.

en ja dit was het voor nu, al best wel veel maar ja, als iemand tips of advies heeft, het is welkom.

kom alsjeblieft niet met websites zoals 113 enzo, want dat heb ik niet nodig.

alvast bedankt, 

-hetismijmaar.

 


2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hallo,

Als je niet met 113 wilt bellen kan de Kindertelefoon ook altijd, van 11:00 tot 21:00.  Ik ben zelf wel tegen zelfmoord maar ik kan je niet stoppen, mn advies is om het tegen iemand (behalve je ouders) te zeggen, volwassen weten het beter dan mensen hier..Wel fijn dat een van je vriendinnen bij jou terecht kwam voor haar problemen, je wilt haar toch niet teleurstellen, als jij straks weg bent weet je niet wat zij dan gaat doen… nog veel sterkte ermee, groetjez,

-flopflop13 

Badge

hoi, misschien moet je toch aan die vriendin vertellen dat je het zelf ook doet en dat je het moeilijk vindt om haar dan te helpen want dan kan ze misschien naar iemand anders toe gaan en het is waarschijnlijk voor haar ook fijn dat ze weet dat ze niet de enige is. en dan kunnen jullie samen proberen de strijd te winnen.

ik weet dat je het niet wilt horen maar als een een keer wel fout gaat kun je altijd 113 bellen.

vergeet in ieder geval niet dat je er echt niet allen voor staat en er een heleboel mensen zijn die om jou geven!

groetjes, mij

Reageer