Vraag

Hulp gevonden, maar ander probleem.

  • 29 January 2023
  • 1 reactie
  • 31 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Weet de weg
  • 12 reacties

Hi Sony hier,

Ik ben 14 en ik heb in mijn andere topics mijn hele thuissituatie en mentale dingen uitgelegd. Ik heb hier inmiddels hulp voor gekregen. Ik heb nu een therapeut en we gaan samen kijken hoe we mijn ouders het beste kunnen vertellen dat ze kapot slecht zijn in het opvoeden van kinderen.

 

Maar om te beginnen, ik heb dus de laatste tijd dit rare gevoel. Het voelt alsof ik van binnen in mijn lichaam leeg word gezogen en dan krijg ik het heel benauwd. Alsjeblieft weet iemand wat dit is en hoe ik het kan stoppen, ik vind het echt doodeng?!

 

Daarnaast zijn mijn beide ouders echt vreselijk tegen me, ze schreeuwen vaak als ik mijn broertje moet kalmeren omdat ze weer iets stoms hebben gezegd. Ik raak dan in de stress en zou eigenlijk keihard willen huilen  gewoon een full panic attack + mental breakdown willen en kunnen hebben. Dat hou ik dan in maar ik geloof dat dat niet gezond is. En elke keer als ik een onverwachts hard geluid hoor maakt mijn hele lichaam en brein een sprongetje en heb ik precies hetzelfde. Heeft iemand tips of hetzelfde?

 

Als iemand dit helemaal heeft gelezen, weet dan dat ik op mijn andere topics ook nog vragen heb met vrij weinig antwoord, zeker niet slecht bedoeld naar de mensen die wel hebben geantwoord!!


1 reactie

Reputatie 5
Badge +4

fijn dat je al naar een therapeut gaat, hetgene wat ik zou doen is me nu nog even rustig houden en dan het er allemaal uitgooien bij de therapeut want daar is een therapeut toch voor?!

Reageer