Vraag

hulp bij dwangstoornis


Badge

hoi ik ben green flower en ik heb al heel lang last van mijn gedachten.

dat klinkt raar maar ik zal het uitleggen.

ik moet dingen zovaak aanraken anders gebeurt er iets ergs.

ik moet soms dingen netjes recht leggen.

want anders gebeut er iets ergs.

alles wat je links doet doe je ook rechts want anders gebuert er iets ergs

 hoor ik stemmen in mijn hoofd doe dit niet fout oh wat doe je nu weer je bent echt dom.

je kan beter niks doen.

de laatste tijd word het erger.

ik kan er zelf niks aan doen denk ik ik denk dat ik mezelf super erg aanstel maar moet dit even kwijt.

als iemand dit ook heeft of wat meer over weet zou ik asjeblieft tips willen want dit kan ik echt niet meer.

ik krijg er stres e huilbuien van en toch zete ik een smile op zodat ik niemand lastig van.

 

ik wil het oplossen maar durf het niet ook denk ik dat mijn vader het deels doorheeft want 

 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Klinkt vervelend.  Als je er zon last van hebt is het wel goed om hulp te zoeken, dit kan door het bijvoorbeeld aan iemand te vertellen zoals: je ouders, je mentor, een familielid, iemand die je vertrouwd, etc. Ook kan je hiermee naar de huisarts gaan.

Badge

ja je hebt gelijk maar ik durf niet om hulp te vragen en wil wel maar vind het eng en ben bang dat z e me niet zullen begrijpen.

Badge

Hey, ik had toen ik klein was had ik ook last van dwangmatige handelingen. Uiteindelijk is het bij mij naarmate ik ouder ben geworden weggegaan. Ik heb het er eigenlijk ook nooit echt met mijn ouders over gehad. Ik weet niet hoe lang je er al last van hebt maar als het echt uit de hand loopt zou ik als ik jouw was er gewoon met je ouders over proberen te praten. Onthoud, je ouders willen dat jij een gelukkig leven hebt en dus willen ze er alles aan doen om je te helpen. Misschien kan je een brief schrijven over je probleem en die dan op bijvoorbeeld je ouders bed leggen? 
 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hey greenflouwer,

Over dwangstoornissen weet ik niet veel, maar het lijkt me dat het erg helpt als je het aan iemand verteld. Ik denk dat ze het wel zullen begrijpen hoor, want jij bent zeker niet de enige en kan er niks aan doen. 

Zelf heb ik ook het idee dat ik stemmen (voor mij meer gedachten) hoor die erg negatief over mijzelf zijn en wat ik doe. Wat bij mij hielp is ze sowieso niet serieus nemen. Wat de stemmen zeggen is niet zo en je kan de stemmen misschien veranderen. Daarmee bedoel ik als een stem zegt dat jij het verprutst hebt kan je er van maken dat lang niet alles altijd goed gaat en dat het goed van jou is dat je het hebt geprobeerd. Dit soort manieren hebben voor mij erg geholpen.

Succes!

Groetjes iemand.

Badge

hi,

wat vervelend! ik heb ook mee gestruggeld maar ik had het niet zo erg. 

ik zal wat tips geven hoe het bij mij heeft geholpen:

1 . praat met een vertrouwd persoon over dit onderwerp

2 . bekijk je opties. ik probeerde die dingen uit te stellen. 

3 . als je een stemmetje in je hoofd krijgt en die persoon waar iets ergs mee gaat gebeuren erbij staat, probeer het dan niet te doen. 

4 . onthoud dat het in je hoofd zit en niet echt gebeurd, ookal ben je overtuigd van wel. 

5 . langzaam afbouwen, niet te snel

 

ik hoop dat je er wat aan hebt en je snel beter voelt. je hoeft je ook echt niet te verschuilen achter een masker.  

groetjes!

Badge

Hoi green flower, 

Ik heb daar een boek over gelezen en ik denk dat het het beste is om het aan iemand te vertellen. Je schrijft dat je denkt dat je vader het al deels doorheeft dan zou ik het vertellen anders weet hij misschien de helft en kan hij er allerlei dingen over gaan denken. Hij kan je misschien ook wel helpen. Of misschien kan je het op school aan iemand vertellen je mentor of een vertrouwens persoon. Weet in ieder geval dat je niet alleen bent en er echt mensen zijn die je kunnen helpen. Groetjes...

Badge

dankjewel voor al jullie reacties ik heb het tegen mijn moeder gezegd .

en we gaan er mee naar ene psygoloog

Badge

onnodige quote verwijderd


hai, ik heb hier ook super veel last van. Vanochtend ben ik niet naar school gegaan omdat ik de hele week ni had kunnen slapen door de gedachtes. ik heb een lang maar goed gesprek gehad met me ouders omdat ik hun ook niks vertelde (totdat ik dus brak) en loop nu al n paar weken bij n psycholoog.

Badge

hoi het gaat nu niet veel beter maar ik krijg het behandelplan donderdag te weten <3

Hey Greenflower,

 

Wat vervelend dat je je niet wat beter voelt en dat je nog zo'n last hebt van je dwangstoornis..

 

Ik vind het wel fijn om te lezen dat je donderdag je behandelplan te weten krijgt! Hopelijk gaat dat je helpen om je wat beter te voelen!

 

Succes en sterkte gewenst!:heart:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer