hulp aangeboden door school, weet niet wat ik moet doen.

  • 24 June 2019
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoii allemaal, daar ben ik weer er zijn alweer super veel dingen gebeurd alle problemen stapelen maar op. ik had vrijdag een goed gesprek met m'n mentor en leerlingbegeleider. ik snap eindelijk een beetje wat me mentor bedoelde met zorg goed voor jezelf en wees eens een keer lief voor je zelf. ik kijk nooit naar m'n eigen problemen als of ik ze dus weg wil stoppen dat ik en anderen er niet bij kunnen. ze zei zo van heel veel mensen komen met problemen naar je toe het is goed dat ze dat doen, maar jij voelt je daardoor ook rot en krijgt het zwaar. ik dacht na over wat me mentor zei zovan je doet heel veel voor anderen probeer eens gwn wat minder en ik weet gwn dat dat niet gaan werken dat ik minder dingen moet aantrekken van mensen bijvoorbeeld dus als m'n vrienden ruzie hebben ik kan me daar erg rot om voelen terwijl het eigenlijk nii met mij te maken heeft en dan ben ik weer uiteindelijk boos en richt ik het dus op anderen af. maar ja.. uiteindelijk had ik dus een gesprek en we hadden het over alles en nog wat.. het begon der mee met de GGD want ja ik ben dus echt iemand die niet over me gevoel kan praten en de ggd die begon een beetje over persoonlijke dingen en ik blokkeerde mezelf en deed een beetje bot en kortaf en toen heeft ze me weggestuurd anyway, daarna dat ik meer hulp nodig had en dat ze wouden dat ik daardoor meer over me gevoelens kan praten omdat ze dat mij gunnen en dat ik dat verdien ofz. het gaat om maatschappelijke hulp op school ofzo ik vind het trouwens heel lastig om hulp te accepteren van mensen of wat dan ook maar geen idee wat dat betekent kunnen jullie dat uitleggen.. ik twijfel heel erg over dit want ze willen of wouden het tegen me ouders vertellen over dat ik meer hulp nodig heb, maar mijn mentor zegt dat ze eerst alles met mij bespreekt wat ze allemaal gaat doen, ik twijfel omdat ik gwn geen zin heb om me ouders bezorgt te laten maken en ja ze zijn toch alleen maar negatief waarom zouden hun dit moeten weten.. ik zat er heel erg mee tenminste zat steeds na te denken over wel tegen me ouders zeggen of niet.. maar ja het gesprek was dus een beetje afgelopen ging ook dus nog over thuissituatie hoe het met mij ging en andere soorten vragen. ik werd later echt gek van gepieker over dat hulp en heb me mentor geappt en gezegd dat ik me ouders niet wil bezorgt laten maken en zei weten nooit hoe ik me heb gevoeld of hoe ik me voel en dat hoeven ze eigenlijk ook niet te weten dit had ik getypt zij zei misschien kunnen we kijken of je 16 bent want dan mag je zonder toestemming en ik zei ik denk dat dat fijner is en toen zei mevr dus dacht ik al had ik al aan je leerlingbegeleider doorgeven. dus het ging een beetje over dat hulp wat houd dat in die maatschappelijke hulp??

nog 1 ding:
m'n mentor wordt volgend jaar niet meer me mentor, ik vind dat echt super jammer.. want ik en zij hebben heel erg goed contact gekregen en kunnen dus heel goed samenwerken met elkaar. ik ben gwn bang dat ik weer helemaal naar beneden ga zakken waardoor me gedrag enz allemaal weer verkeerd aflopen op school.. ik wil eigenlijk gwn haar als 3e klas mentor ze wou ook dingen regelen ofzo.. maar ze zegt wel dat ze af en toe met mij zal kijken hoe het gaat enzovoort omdat ik niet met nieuwe docenten kan omgaan dat ze kijkt wat wel bij mij kan en niet kan en dat we dat tegen die docenten zeggen ofz.. maar ik geloof er geen ene donder van volgend jaar is zij een andere pad en ik.. dus dat ze nooit meer contact met me gaat zoeken en ik ook niet met haar want ze zegt wel je mag altijd naar mij toe komen maar ik heb er nu al moeite mee dat ik naar haar toe ga en als ze me mentor niet meer is dan denk ik ja ze is m'n mentor niet dus waarom zal ik het zeggen misschien heel apart.. maar hebben jullie advies wat ik dan kan doen of? maar wat ik wel wil geven aan haar is gwn een kleinigheidje ofz chocola omdat ze dit jaar heel veel dingen heeft gedaan voor mij waardoor ik niet in de problemen kwam en daar bedank ik haar altijd wel voor.. maar voor mij is het echt belangrijk en ik heb eindelijk dus gewoon een goede mentor die ik vertrouw dus ja


srry voor dikke verhaal
hoop dat ik reacties krijg van jullie kant en dat jullie me tips of advies willen geven over dit alles is een beetje door elkaar... ik weet niet echt hoe of wat ik allemaal moest typen..

groet sophie

3 reacties

ten eerste echt jouw mentor klinkt echt super aardig.
Ten tweede ik snap dat je het niet aan je ouders wil vertellen ik zit in een soort gelijke situatie maar het is wel heel slim om er over te praten. Ik zou er wel over blijven praten met iemand die je vertrouwt enzo. Ik dit ook gewoon allemaal tegen je mentor zeggen. Misschien is er een mogelijkheid dat je mentor volgend jaar niet meer officieel je mentor is maar wel afgesproken dat je zeg maar naar haar gaat in plaats van je eigen mentor en dat dat gewoon duidelijk is afgesproken zodat je daar niet onzeker over wordt enzo. en ik denk als je mentor zegt ik blijf contact houden dat dat wel echt gebeurt hoor zij heeft. als kleinigheidje is een kaart+klein cadeautje (idk wat) maar dat je haar dan op die kaart bedankt voor alles wat ze heeft gedaan

Ik zou wel echt hulp accepteren en dan op zo'n manier waar jij je fijn bij voelt. Je kan er ook misschien met een vriendin over praten iemand waarbij je weet dat ze er altijd voor je zal zijn.

idk of dit bericht geholpen heeft maar succes
ten eerste echt jouw mentor klinkt echt super aardig.
Ten tweede ik snap dat je het niet aan je ouders wil vertellen ik zit in een soort gelijke situatie maar het is wel heel slim om er over te praten. Ik zou er wel over blijven praten met iemand die je vertrouwt enzo. Ik dit ook gewoon allemaal tegen je mentor zeggen. Misschien is er een mogelijkheid dat je mentor volgend jaar niet meer officieel je mentor is maar wel afgesproken dat je zeg maar naar haar gaat in plaats van je eigen mentor en dat dat gewoon duidelijk is afgesproken zodat je daar niet onzeker over wordt enzo. en ik denk als je mentor zegt ik blijf contact houden dat dat wel echt gebeurt hoor zij heeft. als kleinigheidje is een kaart+klein cadeautje (idk wat) maar dat je haar dan op die kaart bedankt voor alles wat ze heeft gedaan

Ik zou wel echt hulp accepteren en dan op zo'n manier waar jij je fijn bij voelt. Je kan er ook misschien met een vriendin over praten iemand waarbij je weet dat ze er altijd voor je zal zijn.

idk of dit bericht geholpen heeft maar succes

ze is ook wel aardig, met m'n ouders zal ik echt niet mee praten maar ja met m'n mentor misschien en vriendin wil ik niet mee lastig vallen. ja inderdaad dat kan wel bedankt voor je reactie.
je moet doen waar jij het beste bij voelt

Reageer