Skip to main content

Hallo allemaal, 

Dit weekend kwam ik erachter dat ik vroeger op Facebook best wel vaak van die gevoelige dingen met anderen deelde. Dat waren gewoon berichten waar ik nooit echt bij stil stond om te beseffen dat het gevolgen kan hebben wanneer ik die berichten deel. In de zin van mijn eerlijke mening geven (en die waren niet altijd heel leuk) want ik ben nogal direct. Los van het feit dat ik gewoon een lieve meid ben. 

Ook kon ik best wel van die dingen delen over mezelf waarvan ik nou zou denken: dit zou ik nu niet zo snel met anderen delen. Maar dat heb ik dus wel gedaan. 

Toen heb ik mijn Facebook account verwijderd zodat mijn berichten ook weg zouden gaan. Een opluchting dacht ik toen! Maar dat was (helaas) maar voor even. Want toen kwamen die gedachten in me op zoals: maar anderen hebben die berichten nog wel.. (ook al staat jouw naam en foto er niet meer bij) of ze kunnen het via via nog wel hebben doorgestuurd. 

Ik heb liever wel dat die berichten dan ook weggaan. Want ik voel me er niet echt prettig bij. Weet iemand van jullie wat ik zou kunnen doen?

Of ik contact kan opnemen met Facebook? Zo ja, hoe doe ik dit dan?

Of is er een speciale (legale) helpdesk die dat voor me kan verwijderen?

Ik hoor het graag. Jullie zouden me er echt mee kunnen helpen!

 

Als je account verwijderd is, zouden volgens mij ook alle berichten verwijderd moeten zijn. (Zie bijgevoegde foto onderaan, tweede bulletpoint).

In principe kan je er sowieso niet echt meer iets aan doen. Je kan immers niet meer in je oude account - het bestaat simpelweg niet meer - en dus ook niet de berichten verwijderen.

Echter, ik zou me niet al te druk maken. Je hebt nu een nieuw Facebook account - of geen - en dus min of meer een nieuwe start gemaakt. De kans dat mensen zo diep gaan graven dat ze die oude berichten vinden - hetgeen dus voor zover ik weet onmogelijk is - is vrij klein.

Heb je die oude berichten zelf weleens teruggevonden?

Succes!

 

Bijlage:

 


Reactie komt eraan. Ze moet eerst nog even goedgekeurd worden door de KT. :)


Reageer