Skip to main content
Vraag

huiselijk geweld thuis+snijden

• September 23, 2023
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

Forum|alt.badge.img

ik heb niet de beste cijfers en heb een oudere zus die een hoger niveau doet. 

Ik heb best veel moeite met school en ik geef veel om mijn uiterlijk omdat ik denk dat ik anders niet genoeg ben, waardoor ik veel meer aangesproken wordt dan mijn zus. 

Ik krijg dan ook een mep in mijn gezicht elke ochtend, ik weet zelf niet wat ik moet doen als dat gebeurt. 

ik vind het heel lastig heeft iemand tips?

En dan nog het onderwerp snijden, ik snijd mezelf om andere pijn weg te halen.

Het word de laatste tijd heel erg dat ik het mes tegen me keel houd.

Ik durf er met niemand over te praten en weet niet hoe ik het snijden kan stoppen. 

Af en toe denk ik dat ik te dik ben en denk ik dat het snijden het weghaalt, het stimuleert me dan ook om door te gaan met snijden.

Mijn armen staan continu vol met bloed van het snijden en ik weet niet wat ik moet doen om te stoppen.

Heeft iemand daar ook tips voor?

3 reacties

Dominique_
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • September 24, 2023

Hoi @Anonymous2010 ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes,

Dominique| De Kindertelefoon

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • May 15, 2025

Hoi ​@Anonymous2010 

Please Please please ga naar iemand op school of maak een melding bij veilig thuis, je kunt het ook tegen een vriend(in) zeggen, dit staat wat meer in contact met jou.

Maar ik raad naar je mentor of en andere leraar gaan aan. Dit hielp mij ook heel erg en nu is het huiselijk geweld (bijna) weg.

Ik weet niet wat ik tegen je moet zeggen qua zelfverwonding maar kijk eens in het topic alternatieven zelfverwonding.

Groetjes Lovegood 

• May 17, 2025

Ga echt met iemand praten want hoe moeilijk het ook te geloven is: zelfs hele kutte dingen kunnen (iets) beter worden.

ik heb het zelf ooit kut gehad en toen heb ik gepraat met een psycholoog en dat hielp echt . Terwijl ik het eerst niet geloofde en zelfs niets echt meewerkte. Nu is dat ver achter me en ben ik een soort van gelukkig (nooit de vrolijkste maar dat hoeft ook niet). Er zijn soms kleine leuke dingen, die weggeduwd worden door de dingen die alles nu overschaduwen.

Ken je iemand die je als eerste in vertrouwen kan nemen (op school of de huisarts of iemand anders die te vertrouwen is?) Ga niet gelijk denken dat ze dan alles gelijk gaan aanpakken want het zal vast met kleine stapjes gaan en tijd kosten, maar dat is de moeite!

Zoek ondertussen een leuke hobby of bezigheid die je kan afleiden: wat vind je leuk en maakt je (even) blij?