Vraag

huiselijk geweld

  • 18 January 2021
  • 14 reacties
  • 197 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi. Ik ben De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel (6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.)

Mijn vader heeft een eind aan zijn leven gemaakt dus blijven ik mijn zus De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.  mijn broertje De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel (6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.).  en mijn moeder van 38 alleen achter. Sinds dat mijn vader weg is gaat het heel slecht thuis, mijn moeder drinkt heel veel en slaat, schopt, duwt etc ons en scheld ons uit. Mijn zus woont wat dit betreft gelukkig niet meer thuis, maar Guus en ik zijn steeds de slachtoffers. Wij worden dagelijks bont en blauw geslagen, uitgescholden noem het allemaal maar op en vanacht is het zo uit de hand gelopen mijn ma was zo de weg kwiijt dat ik in paniek om 4.45 mn vriendin heb moeten bellen van hey, kunnen Guus en ik naar jou toe want mn ma is helemaal de weg kwijt, gelukkig kon dat maar het is voor ons niet veilig om thuis te zijn, ik ben echt bang!


14 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Praat hierover met een tante je oma of iemand anders die je vertrouwd. Ze kunnen je moeder helpen en jou en je broertje.

-onnodige quote verwijderd-

 

Al gedaan. Die hebben al met mn ma gepraat met als vervolg dat ze net als wij klappen kregen. Nu hebben we geen idee meer wat we kunnen doen.

Reputatie 2
Badge +1

-onnodige quote verwijderd-

 

Mischien kijken of je ergens anders kan intrekken, dit is namelijk echt niet goed voor jou en je broertje.

Anders zou ik echt de kinderbescherming inschakelen. Je moeder heeft natuurlijk wel haar man verloren en is gefrustreerd, probeer met haar te praten dan begrijpen jullie elkaar beter. Als je zorgt dat er iemand bij is een psycholoog/familie hoef je niet bang te zijn.

-onnodige quote verwijderd-

 

Ik blijf nu met mijn broertje even bij mn vriendin haar ouders zijn nu toch amper thuis, samen nemen wij de verantwoordelijkheid over mijn broertje en dan kijk ik over een dag of 2 weer even hoe t met ma is (ze weet dat ik bij mn vriendin ben) als praten niet helpt schakel ik de kinderbescherming in

Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met Veiligthuis. Je kunt bellen maar je kunt ook chatten met ze. In zulke situaties horen kinderen niet alleen te staan. 

-onnodige quote verwijderd-

 

Dankjewel. Ik zal met ze chatten.

Hee Tijntim,

Je kunt ook met ze bellen. Misschien is dat wel een iets grotere stap. Goed in ieder geval dat je met ze wilt chatten!

Mocht je willen bellen met Veilig Thuis, maar je durft niet zo goed of een andere reden. De Kindertelefoon kan ook samen met jouw bellen naar Veilig Thuis. Dan houden jullie een driegesprek. Hoe dat werkt staat wat meer uitgelegd in dit topic:

Ik zou er niet mee wachten, maar gelijk doen. Er zijn daar mensen die jouw en je broertje kunnen helpen. Jullie horen niet in zo'n situatie te zitten, sterkte!

Groetjes,
Simply Me

-onnodige quotes verwijderd-

 

Heel erg bedankt  ik ga ze zo bellen.

Reputatie 2
Badge +1

Ik blijf nu met mijn broertje even bij mn vriendin haar ouders zijn nu toch amper thuis, samen nemen wij de verantwoordelijkheid over mijn broertje en dan kijk ik over een dag of 2 weer even hoe t met ma is (ze weet dat ik bij mn vriendin ben) als praten niet helpt schakel ik de kinderbescherming in

Laat me weten hoe alles gaat

-onnodige quote verwijderd-

 

Doe ik!

 

Reputatie 2
Badge +1

hey, wanneer dit weer gebeurt, vlug naar je kamer met je telefoon en bel zo snel mogelijk 112! zij kunnen je echt goed helpen en de hulpdiensten ook!

Hey @Tijntim ,

Hoe is het? Heb je nog kunnen chatten of bellen met Veilig Thuis?

Hopelijk zijn jij en je broertje in een veilige omgeving!

Groetjes,
Simply Me

Hey. Ja dat heb ik gedaan. Nu gaat het goed met mij en mijn broertje, de afgelopen dagen is er heel veel gebeurd maar het gaat goed met ons.

 

Reputatie 3
Badge +2

Mischien is het een enorm heftige actie maar ik zou persoonlijk haar aanklagen voor fisieke en mentale mishandeling en aansturen op ontvoogding (dit houd in dat zij niks meer over jouw en je broertje te zeggen heeft en je wordt opgenomen in een pleeggezin of een familielid) (Ik raad aan hierbij hulp in te schakelen van volwassenen die achter je staan). Ook wil ik zeggen dat ik het heel erg vindt wat er gebeurt en ik hoop dat alles goed komt met jou en je broertje. Heel erg veel sterkte.

Reageer