Skip to main content

Hoi iedereen,

Ik moet even antwoord hebben op een vraag waar ik heel erg mee zit. Ik ga binnenkort naar de huisarts (eigenlijk gedwongen door mijn ouders want ik zie zelf het probleem niet heeel goed) ivm zelfbeschadiging en eetproblemen. Over dat laatste wil ik graag weten wat de huisarts zou kunnen vragen. Ik wil me een soort van kunnen voorbereiden op de vragen die hij zou stellen. Ik zit zelf echt met een strijd in mijn hoofd om of alles te zeggen en eerlijk te zijn of (en dit zegt de stem in mijn hoofd) niks te zeggen en alles te ontkennen. Want ja mijn ouders hebben gelijk, ik struggle met (niet) eten enzo, gewoon heel restrictief, maar ik wil hier geen hulp voor, omdat het nog niet erg genoeg is. Ik ben nog niet ziek genoeg. Dit maakt het allemaal erg lastig en ik wil dus weten wat de huisarts allemaal zou kunnen vragen. Weet iemand dit? 

Heyy,

Lastig dat je zo met jezelf struggled.. Ik denk niet dat de huisarts je veel lastige vragen gaat stellen. Waarschijnlijk gaat hij vragen hoe het met je gaat en waarschijnlijk gaat hij een beetje doorvragen op de antwoorden die jij daarop geeft. Ik zou wel proberen om eerlijk tegen je huisarts te zijn want je verdient echt hulp met je eetproblemen ook al is het mischien nog niet zo erg. Je kan beter te vroeg dan te laat om hulp vragen en om hulp vragen is echt niet erg of zwak ofzo en dat is juist super knap om te doen! Als je niet weet wat je wilt zeggen kan je misschien een briefje schrijven waarin je je gevoelens omschrijft zodat je die kan geven aan je huisarts?

Het komt iig echt wel goed daar vertrouw ik echt op! En je kan echt niks fout of verkeerd zeggen hoor alles is goed en de huisarts is er voor je! Sterkte en succes ik denk aan je!💪🍀❤️

Liefs, ItsJustMe <3

heyy @ItsJustMe,

dankjewel voor je reactie! dat van dat briefje is een goed idee. ik vind die opmerking dat je niet zwak bent als je hulp vraagt ook heel fijn om te horen omdat dit echt wel in mijn gedachten meespeelt enzo. en ik vind het ook fijn om te weten dst de huisarts waarschijnlijk niet zulke moeilijke vragen gaat stellen. tuurlijk is het nog steeds eng maar ik heb er nu wel een iets beter beeld bij denk ik.

liefs <3

Reageer