Skip to main content

Ik voel me dus al een aantal jaar kut en het wordt steeds erger. Ik zit al een tijdje te denken om de huisarts te bellen, maar ik weet niet goed hoe ik dit aan moet pakken. Ik heb ook niet graag dat mijn ouders er achter komen, want die weten niet dat het slecht met me gaat. Heeft iemand tips over hoe ik dit moet aanpakken? Ik ben 16 en ik weet dat de huisarts dan zwijgplicht heeft, maar hoe zit dat dan als je naar een psycholoog oid word doorgestuurd? Heeft die ook zwijgplicht? En zitten er kosten aan verbonden?

Groetjes BlueWolf

Hii

Goed van je dat je de huisarts wilt bellen!!

De huisarts heeft alleen geen zwijgplicht als jij jezelf of anderen in gevaar brengt. Maar als hij een psycholoog zou gaan in schakelen dan moeten je ouders daarvan op de hoogte gebracht worden... want dit moet geregeld worden door de gemeente. In principe betaald de gemeente voor de psycholoog omdat je minderjarig bent. Als je een particulier psycholoog in schakelt zitten er wel kosten aan verbonden.

Xx hopelijk heb je hier wat aan!!


De situatie thuis is al redelijk gespannen en ik ben bang dat ik het dan alleen maar erger zal maken. Mijn broer zijn hobby is om mij te kwellen volgens mij en mijn stiefvader is ook heel vaak gemeen. Dus ik zou niet goed weten hoe ik dit dan zou moeten vertellen.


Hii

Je zou misschien ook tegen de huisarts kunnen zeggen hoe de thuis situatie is. Ze zijn er immers voor opgeleid om jou te helpen right?


Ik denk dat ik dat dan maar ga proberen. Ik ga maandag dan de huisarts bellen😬. Bedankt voor de tips!


Een belletje of bezoekje aan de huisarts is gwn vrijblijvend. Ik zou dit dus sws eens proberen en kijken wat die ervan zegt en hoe hij/zij je zou kunnen helpen. Je kunt natuurlijk ook eens bellen of chatten met Veiligthuis of met de Kindertelefoon.

Maar wel goed van je dat je actie wilt ondernemen! Dat is beter dan het opkroppen tot het niet meer gaat. Knap dat je hulp zoekt!

 

Suc6 ermee.

Groetjess


Hee,