Skip to main content

Hii, ik ben een meisje van 13 en ik huil heel snel. Als mijn vader boos wordt. Als mensen me uitlachen. Als ik een slecht cijfer krijg in de klas. Ik schaam me altijd dood als ik moet huilen in de klas maar ik kan er gewoon niks aan doen. Ik ben bang dat ze denken dat ik aandacht probeer te krijgen. 

Ik probeer nu te stoppen met minder huilen maar het lukt niet.

Steeds moet ik maar huilen maar ik heb het gevoel alsof ik alleen maar aandacht probeer te trekken en dat ik geen reden heb om te huilen. 

Hoe gaan jullie hier mee om en hebben jullie miss tips?

gewoon laten gaan. als je huilt laat je zien dat je sterk bent en dat je niet bang bent om te huilen in het openbaar. je hoeft echt niet bang te zijn dat ze denken dat je aandacht wil. het kan gevoelig liggen maar is er iets gebeurt waardoor je vaak huilt.

als je huilt moet je er gewoon aan denken dat je stoer genoeg bent om je ware gevoelens te laten zien.


Ik zou als iemand uit je klas het vraagt ofzo het gewoon uitleggen dat je er niks aan kan doen en ik heb dat ook eigenlijk maar niet zoveel ook niet in de klas ofzo maar je kan het er wel mee vergelijken. Ik vind dat ook wel erg voor jou, dat je dat dan hebt gewoon waar er mensen bijzitten ofzo. Je kan misschien ook naar een psyscholoog gaan? Dat klinkt misschien raar maar soms in die situaties kan dat wel echt helpen.😊

 


@lizzy-fan heyo!

 

dat klinkt heel vervelend. Ik zou het met je klasgenoten bespreken. Dan snappen ze je en kunnen ze er rekening mee houden. Je kunt er ook met je mentor of een leerkracht die je vertrouwt over praten. <3

veel succes x

 

liefs,

maisie 


Reageer