Vraag

huilen zonder reden

  • 21 October 2023
  • 4 reacties
  • 55 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1

Hoi, vandaag heb ik het weer meegemaakt hoor. Ik zal het even uitleggen.

Vandaag had ik iets van de kerk. Eerst gingen we een soort namenbingo doen en daarna een leuk spelletje. Daarna hoorden we een verhaal. Ik ben trouwens 12 jaar en zit in de 1e. Het was voor groep 7 8 en klas 1 en 2. Daarna gingen we crazy 88 doen. 88 gekke opdrachten. Het regende zacht en het was niet koud en niet warm. Op het einde voelde ik opeens tranen in mijn ogen. Ik ging eerst effe naar de wc omdat ik het wilde verbergen. Maar ik voelde me echt rot. Ik heb geen idee waarom want het was best leuk. Maar ik hield het echt niet meer en bedacht dus een smoesje dat ik last van buikpijn had. Ik ben naar huis gefietst en zei tegen m'n moeder dat ik buikpijn had. Ik lig nu in bed en ik haat het dat ik niet gewoon mee kon doen. Ik heb dit gevoel eerder gehad op kamp en dacht dat het heimwee was omdat het elke avond op kamp gebeurde. Ik weet gewoon effe niet meer wat ik moet doen. Kan iemand me helpen plsss


4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  Ik weet niet wat het is natuurlijk, maar misschien ben je erg druk geweest met allerlei dingen en nieuwe indrukken, en dan als je iets ontspannends gaat doen dan ga je onbewust reageren. Ik heb dit ook gehad een maand lang nadat ik  veel had meegemaakt  en nadat ik in de brugklas kwam en allerlei mensen ontmoette en veel nieuwe dingen beleefde. Dan kon ik ook zo opeens emotioneel worden en rolden de tranen over mijn wangen. Zonder directe reden. Misschien zit er bij jou ook zoiets achter. En puberteit natuurlijk. Merk ik iig bij mezelf wel.   Ik hoop dat anderen je ook kunnen helpen met tips.  In elk geval is het niet erg om soms even lekker te huilen dat kan opluchten. En hopelijk heb je niet te veel drukte waardoor je gespannen bent. Neem rust en beterschap ook!

Liefs Tover xxx

Reputatie 5
Badge +2

Heyy,

Ik herken je situatie, dus je bent sowieso niet  alleen hierin. Ik zal je wat voorbeelden geven hoe dit kan ontstaan (voor zover ik het weet), zodat je misschien achter de reden kan komen;

  • Er staat te veel druk op je.
  • Huilen is de manier om je emoties eruit te halen, je hebt opgekropte emoties.
  • Je bent moe.

Persoonlijk weet ik nooit zo goed wat ik moet doen als mij dit overkomt. Meestal loop ik even weg en haal gewoon rustig adem. Het komt goed!! Je doet het echt heel goed, je bent geweldig.

Xx L

Reputatie 5
Badge +1

Bedankt @musicisthebest en @Tover01 dat jullie jullie verhaal delen. Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden!

Reputatie 7
Badge +12

Wens ik voor jou ook hoor @Anneli ! 🙂 

 

Reageer