Vraag

huilen

  • 9 April 2020
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hee,

de laatste tijd moet ik huilen, maar er komen geen tranen uit. Het is heel vervelend. Ik heb er al met een vriendin over gepraat, maar die wist het ook niet. Ik ben niet dehydrated, sad songs of zielige films helpen ook niet of herinneringen van vroeger. Tips/oplossingen?


2 reacties

Hoi

 

Wat vervelend dat de tranen niet komen. Vast erg verstikkend hoe je het gehuil er niet uit krijgt. 

 

Hm, sad songs en dergelijke helpen niet. Bij mij werken deze meestal wel. Mag ik je er eentje aanraden? Deze versie van ‘Say Something’ maakt in mijzelf altijd de emotionele blokkades los, en zorgt ervoor dat ik eens goed kan huilen. Let wel op: de clipjes in de video komen uit de serie 13 Reasons Why, dus als je daar gevoelig voor bent, kijk je ‘m misschien beter niet. 

 

Zou het kunnen dat er wat diepers aan de basis ligt van het niet kunnen huilen? Het zou namelijk kunnen dat enkel een grondig gesprek emotie in je zal kunnen losmaken. Is er ooit wat gebeurd waar je nog steeds mee zou kunnen zitten? Praat er gerust over. Dat kan met een familielid, vriend(in), mentor, de Kindertelefoon, etc. Als het niet kunnen huilen langer blijft aanhouden, zou het geen kwaad kunnen om met een professional te praten. Hierbij zou je terecht kunnen komen via de huisarts. 

 

Gr. Kenshin

Heyy

Heb ik dus ook! Hoe enorm slecht ik me ook voelt. Lijkt wel alsof mijn traanklier gewoon niet werkt. Mensen zeggen dan ; huil het eruit. Nouwja , gaat moeilijk als de tranen niet komen. Ben dus niet de enige met dit probleem.

Nu bedenk ik me dat dit best een nutteloze reactie is ;) I’m sorry

Groetjes

Kaas123

Reageer