Vraag

Huilen

  • 13 September 2018
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Daar ben ik weer. Even een kleine update. Ik zit nog steeds in Ibiza, maar ik weet niet of het nou echt beter met me gaat. Ik heb geen tijd en energie om al mijn ervaringen te vertellen. Ik wil wel even wat vragen aan jullie.

De afgelopen week krijg ik veel te verduren. Er komen veel herrineringen van vroeger omhoog, alles eigenlijk. Ik heb vaak plotselinge huilbuien. De afgelopen week eigenlijk elke dag wel. Huilbuien van een kwatier tot een half uur ongeveer. Maar helpt dit mij met dingen loslaten? If met verwerken? Of met vergeten? Waarom huil ik zoveel?

Sorry voor dit warrig toppic, alvast bedankt voor jullie reacties

3 reacties

Als je het wilt verwerken moet je er met iemand over praten.
Het is erg lastig om er zelf overheen te komen.
Een psycholoog/therapist zou je hier e.v.t. bij kunnen helpen.
Hoi,

Als baby kun je niet zo heel veel dingen. Eten, slapen en - jawel - huilen. Omdat wij niet op een andere manier onszelf verstaanbaar kunnen maken als baby, huilen we om aandacht te krijgen. ''Je huilt in situaties waarin alle andere mogelijkheden om de situatie onder controle te brengen, zijn mislukt.'' aldus deze site.

Helaas zegt die site ook dat huilen in je eentje niet per se helpt. Het is vooral het huilen in bijzijn van anderen dat je verder helpt, omdat mensen je dan gaan helpen. Dus helaas, dat is dan weer net niet mooi meegenomen.

De site zegt dus dat het je in principe niks oplevert (lichamelijk) om te huilen, maar ik hoor ook vaak (van o.a. hulpverleners, dus er zal wel een kern van waarheid in moeten zitten) dat huilen wel kan opluchten. Dus misschien is dat nog even een opsteker?

Ik denk dat het voor jou nu fijn is om met iemand te spreken die je vertrouwt en waar je je fijn bij voelt. Ben je op vakantie op Ibiza? Heb je thuis iemand waarmee je kan spreken? Ga je snel weer terug of niet? Kun je anders Skypen? Of is er iemand op Ibiza waarmee je kan praten? Praten, dat lucht sowieso op, dus ik hoop dat dat in ieder geval een beetje helpt 🙂 In ieder geval knap van je dat je hier om hulp hebt gevraagd :)

Bellen in het buitenland kan niet met de Kindertelefoon, maar chatten kan natuurlijk wel altijd! (Nou ja, binnen de openingstijden dan, er is in ieder geval geen tijdsverschil tussen Nederland en Ibiza.)

Ik hoop dat je je snel wat beter voelt,
Gr. Pin
Heb ik zegmaar mijn heele leven al??? maar waar ik ook pas achter ben gekomen is het luisteren hab herts dit kan gewoon op yt en zoek dan iets in de richting van herts voor stress herts voor verdrietigheid of in 't Engels ik weet zeker dat je wel wat vind. Er zijn veel verschillende en het best kan je er een paar probeerden je merkt van zelf welke je fijn vind en welke niet (het zijn een soort klanken die piepen dus even wennen maar als je een luiserd die je op dat moment nodig hebt is het echt heel fijn.) dit heeft mij nu al erg vaak geholpen je kan het niet voorkomen maar wel inkorten en dan heb je ook niet zoon erg huilgezicht??? suc6 ermee❤️❤️

Reageer