Vraag

HSP

  • 28 February 2018
  • 3 reacties
  • 164 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi iedereen, ik ben HSP... ik ben en net een maand of twee achtergekomen. Niemand weet het. Behalve ik en een vriendin die ik het verteld heb maar zij is niet hsp en begrijpt het gewoon niet en vindt dat ik me aanstel. Ik durf het echt niet aan iemand te vertellen... als ik overprikkeld raak kan ik echt niet leren en daardoor haal ik steeds vaker onvoldowndes, ook heb ik aaltijd het gevoel gehad niet bij mijn familie te passen en dat heb ik nog steeds. Dat maakt mij erg verdrietig en ik huil vaak en wil het liefst gewoon niks meer voelen

3 reacties

Je bent er dus mee gediagnostiseerd?
Handig dat die term ook voor een spierziekte wordt gebruikt.....

Het lijkt mij in ieder geval verstandig om dit met jouw mentor te overleggen, zodat die jou ermee kan helpen.
Hoi,

Ik heb autisme en waarschijnlijk ben ik ook wel hoogsensitief, alleen dat is nooit gediagnosticeerd. Maar of het nu door autisme of HSP komt, het voelt nog steeds hetzelfde voor mij.

Als school geen speciale aanpassingen voor mij zou treffen, zou ik iedere dag overprikkeld zijn. Nu is dat zo'n 1x per week, so we're making progress 😉 Al mijn docenten weten dat ik dit heb, dus als het daardoor een keer niet lukt, heb ik meteen veel meer begrip. Ook heb ik mijn vorige toetsweek o.a. daardoor lichtelijk verprutst dus toen was het ook fijn om dat te kunnen zeggen.

Mijn vader snapt ook geen drol van het hele concept overprikkeld, maar dat betekent niet dat hij er geen rekening mee kan houden. Ik denk dat je er echt gebaad bij bent als je dit gaat delen met je omgeving. Het beste zou zijn dat je hulp krijgt, om beter te leren waar je allemaal overprikkeld van raakt en hoe je dit het beste kunt voorkomen.

Je kunt het je ouders vertellen en samen naar de huisarts, je kunt ook zelf naar de huisarts en hem/haar dan om hulp vragen bij het vertellen. Je kunt ook eerst naar iemand op school, je mentor of een vertrouwenspersoon. Dan kunnen ze je ook meteen helpen op school.

Gr. Pin

hoi,

Ik zelf heb het aan vrienden verteld ook weet mijn leermeester dat ik gevoelig ben. Je hoeft het niet aan iedereen te vertellen je kan het ook gewoon voor jezelf houden, maar weet dat je zeker niet de enige bent. Als je er erg last van hebt op school praat dan met je mentor/leermeester of met je ouders, of vraag om een vertrouw persoon

 

Heel veel succes 

Groetjes

Reageer