Hopeloos, ben erg onzeker en vind de wereld niet meer leuk...

  • 25 April 2024
  • 5 reacties
  • 61 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoii allemaal,

 

De laatste tijd voel ik me vaak leeg en ben ik ook somber. Ik weet niet zeker waarom, maar ik denk dat het komt vanwege ik de wereld zo naar vindt. Als ik bijvoorbeeld naar het nieuws kijk dan zie ik vaak dat er nare dingen gebeuren, maar ook op social media zijn er veel mensen die geen respect hebben en heel erg aan het discrimineren zijn.

Ik word ook al sinds de basisschool gepest vanwege mijn afkomst en hoe ik ben. Daardoor is er een sociale angststoornis bij mij ontstaan en durf ik vaak niet naar buiten te gaan.

Ik heb al een afspraak met een jeugdpsycholoog en heb zelf met 113 gechat, alleen ik heb gevoel dat niemand me kan helpen. Ik zit soms ook na te denken om dood te gaan, omdat ik heel erg onzeker ben en deze wereld niet meer leuk vind. Het enig wat ik leuk vind van mijn leven is mijn familie, maar die gaan ook ooit dood.

Kan iemand me misschien helpen? Want ik weet niet wat ik moet doen.

Groetjess,Anoniem 100

 


5 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hoi Anoniem100,

We begrijpen dat je momenteel in een moeilijke periode zit, goed dat je hierover komt chatten.

Je kan altijd anoniem chatten of bellen met de Kindertelefoon als je dat wil. 

We zijn elke dag bereikbaar van 11:00 tot 21:00 uur. Telefoonnummer: 0800-0432.

 

Groetjes, Karin De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Anoniem100 

Heb je iemand om hierover te praten zoals een vriend(in)?  Vervelend dat je gepest wordt vanwege je afkomt. Misschien kan je opzoek gaan naar een hobby die je afleid van de 'wereld' om je heen. 

Ik hoop dat je je snel beter voeld. Groetjes ik @SadLightbulb 

Reputatie 2
Badge

@SadLightbulb  Ik heb het al een keer tegen mijn vriendin gezegd,alleen ze helpt me dan niet echt…

Gelukkig heb ik wel een hobby gevonden om mezelf af te leiden :)

Dankjewel voor de reactie trouwens!

Reputatie 4
Badge

Blij te horen dat je hobby je help met afleiding 

Blijf vechten❤️❤️

Lieve groetjes LOL55 <3

Reputatie 5
Badge +1

hoi @Anoniem100,

Wat lastig dat je je zo voelt.

In sommige dingen herken ik mezelf wel. Ik ben voor een tijdje gestopt met het journaal te kijken en ook met sociale media. Voor mij hielp dat om even op mezelf te kunnen focussen en minder aan nare dingen van de wereld en de perfecte levens van andere te kijken. Misschien zou je dat ook kunnen proberen?

Je zou misschien ook met je vriendin naar buiten gaan om het zo misschien iets makkelijker te maken om naar buiten te gaan. 

Ik snap dat alles nu heel lastig voelt en is, maar ik weet dat je hier over heen komt! 

Als er iets is kan je al tijd terecht op het forum en dan proberen we je te helpen.

 

Je kan dit, ik geloof in je!!!

groetjes,

L❤

Reageer