Skip to main content
Vraag

Hoogtepunt en dieptepunt?

• December 26, 2025
  • 11 reacties
  • 124 Bekeken

Forum|alt.badge.img+8

Hoi! 

Wat vind je jouw hoogtepunt van afgelopen jaar? Wat kwam uit van je voornemens of verwachtingen?  En wat was je grootste tegenvaller? Als je wilt vertellen natuurlijk 😘 en heb je misschien voornemens of verwachtingen voor het nieuwe jaar? Wat wil je absoluut bereiken? 

Groetjes Tjempie xxxx

11 reacties

ChotehBeMachshava
Forum|alt.badge.img

Hoi, ik denk dat dit gaat over dat we bijna een nieuw jaar in gaan? Wij vieren geen oud en nieuw. Voor ons is nieuwjaar op een ander moment.

Maar om alsnog antwoord te geven:

mijn hoogtepunt: ik heb het jaar gewoon doorstaan zonder grote escalaties. En ik heb een nieuwe vriend gemaakt, van wie ik heel erg veel heb geleerd.

Mijn grootste tegenvaller was dat ik vaker gedoe had dan ik wilde, vooral in mijn hoofd. Maar ook dat ik de laatste tijd erg vaak ziek en moe ben en dat ik daarvoor naar het ziekenhuis moet.

Voor het nieuwe jaar wil ik gewoon minder stress en minder problemen. Ook graag een goede uitslag van het ziekenhuis. Dat is het. 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • December 26, 2025

Hallo Tjempie 🙂

Mijn hoogtepunt van dit jaar was dat ik een vriend  heb. Ik voelde me altijd eenzaam en verdrietig, en nu zijn we bff's 😊 Mijn dieptepunt was dat ik ontdekte wat ik later wil, en dat het vooral onrealistisch is. Voornemens had ik niet, maar in het nieuwe jaar wil ik meer creatieve dingen gaan doen, minder ongezond eten en minderen met schermtijd. Ook is een hoogtepunt dat ik hier een account heb gemaakt. Ik keek er al lang rond, maar het voelt erg fijn dat ik hier kan praten over alles 😘 en jullie lieve reacties 😘  

En jij dan ​@Tjempie ? 

Liefs Yusa 😘

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 27, 2025

Hey lieve ​@Tjempie ! Mijn dieptepunt viel eig wel mee vergeleken met anderen. Heb wel een paar keer getwijfeld over mijn opstelling en of ik niet te veel accepteer, te beleefd ben(bijv van mensen met gezag) maar uiteindelijk kwam ik er wel achter dat ik mezelf niet ga veranderen. Straf krijgen en afgesnauwd worden door een lerares, terwijl ik voor de klas moest staan om andermans fouten, vond ik ook niet fijn. Mijn vriendin zat er bij.  Dat was vernederend. En commentaar (vooral bij voetbal van ouders!) om mn "meisjesachtige" uiterlijk.  Hufterig gedrag van sommige mensen, ook kinderen. En zorgen om de oorlogen overal.

En hoogtepunten.  Een paar top besties (j/m). Overgaan met goede punten. Badges gehaald die ik graag wou bij de scouts. Bij judo een band omhoog.  Redelijk vaak gescoord bij voetbal. Toegelaten voor een  zware survival training. Toch ook veel lieve mensen meemaken, o.a.  hier op het forum. En ontzettend veel plezier en liefde met mijn vriendin ♥️. Toch over all een positief gevoel! 

Jij dan? Liefs, Tover xxx

• December 27, 2025

Hey ​@Tjempie mijn jaar viel best wel tegen (ouders gingen scheiden, gepest, iemand overleden etc) maar mijn grootste dieptepunt is m’n nieuwe klas, ik word wéér gepest… en voel me zó alleen maar ja. Met hockey ben ik wel in het hoogste team gekomen, daar ben ik heel trots op. Dat was ook m’n goede voornemen die uit is gekomen ;-) 

voor het nieuwe jaar wil ik heel graag een paar vrienden maken zodat ik niet meer zo alleen ben, en ik wil mijn cijfers omhooghalen. Ik wil zelfverzekerder zijn en m’n eigen gang gaan zonder na te denken wat andere van me vinden.  En ik hoop dat het pesten stopt maar dat gaat toch nooit lukken.

xx

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • December 27, 2025

Hoogtepunten: weer begonnen met posten op het forum, 

Dieptepunten: breakup, geen nieuwe vriendin gevonden, ruzie en afgewezen worden door crush,  vaak eenzaam voelen

Mango11
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • December 27, 2025

Heyy,

Mijn dieptepunt is dat ik me eigenlijk steeds slechter voel in mn hoofd en ik denk dat ik depresief ben geworden

En mijn hoogtepunt: ik ben uit de kast gekomen als lesbisch en mn ouders accepteren me, ik heb het dit jaar ook ontdekt, dus ik ben heel blij daarmee.

Ja i know dat het contrast tussen die twee heel groot is, maar ja het is wel zo.

GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL. (Alvast)

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 27, 2025

Toevoeging: ik hoop echt dat het voor jullie allemaal beter wordt! (​@julia123  jij krijgt nog een extra steuntje van mij als het mag 🫂)

En ik was je laatste vragen nog vergeten ​@Tjempie  haha. Ik hoop in 2026 vooral door te gaan en mezelf te blijven. Nieuwe dingen te ontdekken, leuke dingen doen met mijn vriend(inn)en en leuke belevenissen en ook resultaten zoals op school en bij sport en de scouts. Maar vooral positief te kunnen blijven en met mijn lief nog meer en verder met elkaar te doen en beleven.  En voor iedereen nogmaals een beter of liever nog goed jaar alvast. 

Liefs voor allemaal 😘 Tover xxx

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • December 28, 2025

Hoi,

Hoogtepunt van het jaar is terug op het forum keren. Eindelijk kan ik weer mijn verhalen delen met iemand zonder erop afgerekend te worden.

De tegenvaller is dat ik met super veel gediagnosticeerd ben en dat mijn leven er beperkt op is geworden.

Ik hoop dat ik volgend jaar uit het niets een comeback op school maak en dan overga naar de 5e en dat er via school meer gedaan wordt voor me. Maar dat gaan we zien.

Ik wens iedereen nog veel succes en hopelijk een gezond en mooi 2026.

Groetjes,

ghast

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 28, 2025

Hoi hoi, ik hoop dat iedereen een mooie kerst heeft gehad!  Mijn dieptepunten vielen dit jaar erg mee, een keer boenen voor straf of op school de gang op gestuurd, verder niks. Ik ben eigenlijk vooral weer opgeklommen. Back to my own self. Ik beschreef het al in een ander topic. Op onze planeet barst het op dit moment van de dieptepunten. Zelfs als je denkt dat het niet dieper kon. En dat door ongeveer 5  "machtige" mannen die hun land onbegrijpelijk genoeg mogen besturen,  allemaal boven de 70 die blijkbaar besloten hebben om hun erfenis alvast zo onvergetelijk en onherstelbaar mogelijk te maken. Treurig. Gelukkig zie ik net als anderen ook positieve kanten. Laten we ons daar maar goed aan vasthouden! Ik wens iedereen ook alles wat je elkaar aan goeds kunt wensen. Al kwam er maar iets van uit 😊😉😘

Groetjes liefs Tartan X 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 31, 2025

Hoi! Bedankt allemaal! Ik hoop dat alles uit komt voor iedereen! En beter wordt. Mijn eigen dieptepunt was afscheid moeten nemen van een lief persoon. 😘 Hoogtepunten waren de nieuwe school, een musical en heimelijke liefde voelen 🥰🤭en op het forum was  mijn topic over jongens heel leuk, de reacties.

En voor volgend jaar hoop ik dat mijn crush mij even leuk vind als ik hem. En over te gaan op school. En dat die vreselijke oorlogen nou eens ophouden, mensen met elkaar gaan praten. Ik wens jullie veel geluk in ieder geval volgend jaar! ♥️

Groetjes Tjempie xxx

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • December 31, 2025

Mijn hoogtepunt was denk ik om Mijn paard beter te leren begrijpen in haar gedrag. 

Laagtepunt was mijn crisisopname en Mijn diagnose fns. 

X Silence